«اشتباهات مسافرت» رایجی که افراد مرتکب می‌شوند

مسافران حق دارند صندلی خود را به عقب هل بدهند ولی اول باید از مسافر پشتی خود اجازه بگیرند

اولین «اشتباهی» که افراد مرتکب می‌شوند این است که از کدام دسته صندلی می‌توانند استفاده کنند - PAUL J. RICHARDS / AFP

یک مهماندار هواپیما رایج‌ترین اشتباهاتی را که افراد هنگام مسافرت مرتکب می‌شوند، برشمرد.

کت کمالانی، مهماندار هواپیما از ایالات متحده، قوانینی نانوشته درباره پرواز در هواپیما را برشمرد، از جمله اینکه از کدام دسته صندلی باید و از کدام نباید استفاده کرد و چه کسی اجازه باز و بسته کردن کرکره پنجره را دارد.

او که نکته‌های خود را در ویدیوئی در تیک‌تاک با ۶۴۶ هزار دنبال‌کننده خود به اشتراک گذاشت، گفت اولین «اشتباهی» که افراد مرتکب می‌شوند این است که از کدام دسته صندلی می‌توانند استفاده کنند.

او گفت: «اگر وسط نشسته‌اید هر دو دسته صندلی از آن شما است. آن فردی نباشید که کنار پنجره نشسته و علاوه بر پنجره و دسته کنار آن می‌خواهد دسته وسطی را نیز از آن خود کند.»

بعد با اشاره به صندلی مجاور راهرو گفت: «و مثل این فرد هم نباشید که اول ردیف نشسته و می‌تواند هر وقت می‌خواهد برود و بیاید و دسته سمت راهرو را دارد ولی دسته دیگر را هم می‌خواهد. کسی که وسط می‌نشیند هر دو دسته میانی را می‌گیرد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ارتباط با کرکره پنجره هم گفت باز و بسته کردن آن کاملا در اختیار فردی است که کنار پنجره می‌نشیند.

او گفت: «برای چشمان خسته یا ساعات آغازین صبح بسیار سخت است ولی اگر کنار پنجره ننشسته‌اید اختیار باز و بسته کردن کرکره آن را ندارید. اگر کنار پنجره ننشسته باشید متاسفانه این اجازه را ندارید. کسی که آنجا می‌نشیند این اختیار را دارد. می‌توانید با رویی خوش از او بخواهید ولی اگر آن شخص نخواهد مجبور نیست این کار را انجام دهد.»

او همچنین از افراد خواست صندلی خود را تا جایی که می‌خواهند به عقب هل دهند.

او گفت: «شما اجازه دارید صندلی خود را به عقب هل بدهید. شما پول آن صندلی را پرداخت کرده‌اید و شرکت‌های هواپیمایی آن را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که بتوانید صندلی را به عقب هل بدهید. دختر جان صندلی‌ات را به عقب هل بده تا راحت‌تر باشی.»

آخرین توصیه او در میان دنبال‌کننده‌هایش جنجال‌آفرین شد و برخی گفتند توصیه‌ای «خودخواهانه» است.

اد باستیان، مدیرعامل شرکت دلتا ایرلاینز، هم سال گذشته (۲۰۲۰) در این باره اظهار نظر کرده بود. او در گفت‌وگو با ایندیپندنت گفت مسافران حق دارند صندلی خود را به عقب هل بدهند ولی اول باید از مسافر پشتی خود اجازه بگیرند. شایسته‌ترین رفتار برای وقتی که می‌خواهید صندلی خود را به عقب هل دهید این است که ابتدا از مسافر پشت‌ سری خود بپرسید.»

او ادامه داد: «اگر فردی می‌داند شخصی بلندقد پشت او نشسته و می‌خواهد صندلی‌اش را به عقب هل بدهد به نظرم رفتار مودبانه این است که اول مطمئن شود انجام این کار مناسب است یا خیر.» و افزود خود او «هرگز چیزی نمی‌گوید» وقتی ببیند فردی که جلوی او نشسته صندلی‌اش را به عقب هل می‌دهد.

© The Independent

بیشتر از سفر