امارات متحده عربی؛ پیشگام در استفاده از داروی جدید کرونا

استفاده از این دارو به‌عنوان یک درمان زودهنگام، احتمال بستری‌شدن طولانی و مرگ در اثر کووید-۱۹ را تا ۸۵ درصد کاهش می‌دهد

سازمان غذا و داروی آمریکا نیز به داروی جدید ساخت شرکت «جی‌اس‌کی» برای بیماری کووید-۱۹ مجوز استفاده اضطراری داده است- Kenzo TRIBOUILLARD / AFP

وزارت بهداشت امارات متحده عربی برای استفاده اضطراری یک داروی جدید و بسیار کارآمد کووید-۱۹، مجوز صادر کرد.   

این داروی جدید به نام «سوتروویماب» Sotrovimab (Vir-7831) را شرکت داروسازی بین‌المللی «جی‌اس‌کی» (GSK) با همکاری شرکت «ویر بیوتکنولوژی» (Vir Biotechnology) ساخته است و به‌تازگی سازمان غذا و داروی آمریکا نیز به‌تازگی مجوز استفاده اضطراری از آن را صادر کرده است.  

امارات متحده عربی نخستین کشوری است که مجوز استفاده اضطراری و به‌کارگیری فوری این داروی جدید برای درمان بیماران را صادر کرده است. این کشور با توجه به مشارکت طولانی‌مدتش با شرکت دارویی جی‌اس‌کی، نخستین کشوری است که اولین محموله این دارو را وارد می‌کند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنابر اطلاعات منتشرشده درمورد این داروی جدید که از یک روش درمان پادتنی استفاده می‌کند، اگر از آن به‌عنوان یک درمان زودهنگام و در مراحل اولیه بیماری کووید-۱۹ استفاده شود، احتمال بستری‌شدن در بیمارستان به‌مدت بیش از ۲۴ ساعت و مرگ در اثر این بیماری را تا ۸۵ درصد کاهش می‌دهد.        

این دارو که از یک پادتن مونوکلونال ساخته شده است، برای درمان افراد ۱۲ سال به بالای مبتلا به بیماری خفیف تا متوسط کووید-۱۹ استفاده می‌شود که در معرض خطر پیشرفت بیماری درحد بستری شدن یا مرگ در اثر کرونا قرار دارند. بررسی‌های اولیه حاکی از کارآمدی داروی جدید «سوتروویماب» دربرابر گونه‌های مختلف جهش‌یافته ویروس کرونا بوده است.   

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات متحده عربی، وام، عبدالرحمان بن محمد العویس، وزیر بهداشت این کشور، صدور مجوز برای داروی «سوتروویماب» را در راستای ادامه تلاش‌های پیشین این کشور در مقابله با همه‌گیری دانست و گفت: «این داروی جدید در سرعت‌بخشیدن به بهبود بیماران و کاهش مرگ‌ومیر ناشی از کووید-۱۹ و همچنین کاهش مدت بستری‌شدن در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بسیار موثر خواهد بود.» او افزود که به این ترتیب، امارات متحده عربی موقعیت پیشروی خود در میان کشورهای جهان برای مقابله کارآمد با همه‌گیری کرونا را حفظ خواهد کرد.