آغاز رقابت‌های تنیس آزاد فرانسه دومین گرند اسلم سال

این مسابقات سال گذشته نیز به دلیلی مشابه با چهار ماه تاخیر و در نهایت بدون حضور تماشاگران برگزار شد و رافائل نادال توانست عنوان قهرمانی را برای سیزدهمین بار به دست آورد

فیلیپ شاتریه استادیوم اصلی و محل برگزاری مسابقات تنیس رولند گاروس - Christophe ARCHAMBAULT / AFP

مسابقات تنیس آزاد فرانسه معروف به رقابت‌های رولند گاروس، یکی از بزرگ‌ترین مسابقات دنیای تنیس است که امروز کار خود را با یک هفته تاخیر آغاز خواهد کرد. دلیل این تاخیر، تمهیدات شدید کشور فرانسه به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا در هفته‌های گذشته بود و تصمیم بر آن شد تا این مسابقات در تاریخ ۳۰ ماه مه شروع شود.

این مسابقات سال گذشته نیز به دلیلی مشابه با چهار ماه تاخیر و در نهایت بدون حضور تماشاگران برگزار شد و رافائل نادال توانست عنوان قهرمانی را برای سیزدهمین بار به دست آورد. این رقابت‌ها قرار است در سال جاری با حضور ۴۰ درصدی تماشاگران برگزار شود که در صورت صلاحدید برگزارکنندگان، می‌تواند تا ۶۰ درصد هم افزایش یابد.

 رقابت‌های تنیس آزاد فرانسه امسال با حضور پررنگ‌تر بازیکنان صاحب‌نام برگزار خواهد شد. راجر فدرر سوئیسی که در یکی دو سال اخیر با مصدومیت‌های پیاپی روبه‌رو بوده است، در این رقابت‌ها حضور دارد و برای کسب آمادگی بیشتر برای حضور قدرتمند در مسابقات لندن و المپیک توکیو، در این مسابقات شرکت خواهد کرد و بنا بر قرعه اعلام شده، در مرحله نخست باید به مصاف دنیس ایستومین ازبک برود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نکته مهم و جالب توجه در این رقابت‌ها، حضور سه بازیکن مطرح و بالای جدولی دنیا است که این رقابت‌ها را سخت‌تر و جذاب‌تر خواهد کرد. نادال که شانس سوم قهرمانی این مسابقه به حساب می‌آید، به دنبال چهاردهمین مقام قهرمانی در این رقابت‌ها است و فدراسیون تنیس فرانسه و برگزارکنندگان این رقابت‌ها، به دلیل قهرمانی‌های تکرارنشدنی او در این مسابقات، به تازگی تندیس زیبایی از وی را در مکان برگزاری این رقابت‌ها نصب کرده‌اند. او ابتدا در ۸ مه سال ۲۰۰۵، زمانی که تنها ۱۸ سال سن داشت، در این رقابت‌ها حضور یافت و اولین عنوان قهرمانی خود را در رقابت‌های فرانسه به دست آورد.

نادال در مرحله نخست مسابقات به مصاف پوپیرین، تنیسور جوان اهل استرالیا، خواهد رفت و در صورت صعود به دور بعد از مرحله یک هشتم نهایی، بازی‌های سختی را پیش رو خواهد داشت و احتمال می‌رود با بازیکنانی مانند یانیک سینر، روبلف و  با فدرر یا جوکوویچ در نیمه نهایی، رودررو شود.

جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان، هفته جاری دومین عنوان قهرمانی خود در سال ۲۰۲۱ را در مسابقات صربستان کسب کرد. جوکوویچ موفق شد هشتادوسومین مقام قهرمانی خود در مسابقات تنیس در زادگاهش را به دست آورد و به نظر می‌رسد که این مسابقات، شرایط تمرینی مناسبی را پیش از رقابت‌های تنیس آزاد فرانسه، برای او مهیا کرده باشد. جوکو پیش از این نیز در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۱ در این مسابقات قهرمان شده بود.

سال گذشته در قسمت زنان نیز ایگا اشویانتک، تنیسور جویای‌نام لهستانی، موفق شد مقام قهرمانی را کسب کند اما برای تکرار آن در سال جدید، کار سختی در پیش دارد. حضور سرینا ویلیامز، نائومی اوساکا و اشلی بارتی در این رقابت‌ها می‌تواند بر جذابیت مسابقات بیفزاید. 

یکی از خبرهای مهم در تنیس زنان، بازگشت کارلا سوارز ناوارو، تنیس‌باز اسپانیایی، است که پس از یک سال به مسابقات تنیس‌ باز می‌گردد. او سال گذشته به سرطان غدد لنفاوی مبتلا شد و حالا پس از بهبود کامل اعلام کرده است که در مسابقات سال جاری در فرانسه حضور خواهد داشت. او سابقه حضور در مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات را در کارنامه دارد.

بیشتر از ورزش