پروتکل نوزادان سلطنتی: راهنمای گام‌به‌گام از نام‌گذاری تا غسل تعمید

هری و مگان در مصاحبه اوپرا اعلام کردند که فرزندشان در تابستان متولد خواهد شد

شاهزاده هری و مگان مارگل به همراه فرزندشان آرچی در ماه مه ۲۰۱۹ - Dominic Lipinski / POOL / AFP

با نزدیک شدن به فصل تابستان انتظار برای تولد دومین فرزند دوک و دوشس ساسکس بالا می‌گیرد.

هرچند هری و مگان تاریخ تولد کودکشان را اعلام نکرده‌اند اما آنها در مصاحبه‌شان با اپرا وینفری در ماه مارس گفتند دخترشان در فصل تابستان متولد خواهد شد.

این دو بارداری مگان را در روز ولنتاین در ماه فوریه اعلام کردند.

در آن هنگام یکی از سخنگویان آنها گفت: «تایید می‌کنیم که آرچی در جایگاه برادر بزرگتر قرار خواهد گرفت. دوک و دوشس ساسکس از در راه بودن دومین فرزندشان بسیار خوشحالند.»

هری و مگان این خبر را با انتشار عکس‌های سیاه و سفیدی از خودشان در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند که از لندن با آی پد توسط عکاس و دوست قدیمی آنها، میسان هریمن، گرفته شده بود.

این دو پیش از آن برخی از سنت‌های تولد نوزاد سلطنتی را در مورد آرچی، نخستین فرزندشان، رعایت کرده بودند. آرچی هریسون ماونت بَتِن ویندزور در سال ۲۰۱۹ متولد شد.

حال که آنها از جایگاهشان به عنوان اعضای ارشد خاندان سلطنتی کناره‌گیری کرده‌اند، معلوم نیست آیا همچنان پروتکل دربار انگلستان را در مورد گام‌‌هایی که باید چند ساعت، چند روز و چند هفته پس از تولد نوزاد برداشته شود، رعایت خواهند کرد یا نه.

از لحظه‌ای که ملکه انگلستان در جریان بارداری یک از اعضای خاندان سلطنتی قرار می‌گیرد تا هنگامی که نام نوزاد اعلام می‌شود، این راهنمای گام‌به‌گام سنت‌های مرتبط با تولد یک نوزاد سلطنتی است:

ملکه همواره نخستین فردی است که تولد نوزاد سلطنتی به او اطلاع داده می‌شود.  

ملکه انگلستان به وسیله یک خط تلفن خصوصی خبر خوش را می‌شنود.

در ۲۲ ژوئیه سال ۲۰۱۳ که شاهزاده جورج متولد شد، شاهزاده ویلیام پیش از تماس با خانواده کیت میدلتون به مادربزرگش تلفن کرد.

اعلام خبر به عموم و رسانه‌ها

سپس، یک بیانیه رسمی در تارنماهایی از جمله «رویال‌. گاو. یو‌کی» پست شده و به تمام رسانه‌ها ارسال می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خاندان سلطنتی همچنین خبر تولد نوزاد را در حساب‌های کاربری رسمی خود به اشتراک می‌گذارند.

تایید خبر تولد نوزاد در خبرنامه‌ای روی یک سه‌پایه در حیاط مقابل کاخ باکینگهام به معرض تماشای عموم گذاشته می‌شود.

این یادداشت قاب و تایپ شده شامل جزئیاتی از قبیل جنسیت نوزاد، زمان تولد و جمله کوتاهی در مورد وضع مزاجی مادر و نوزاد است.

برای آن گروه از والدین سلطنتی که نوزادشان در بخش زایمان بیمارستان به دنیا آمده نیز سنت شده که چند دقیقه‌ای نوزاد را در آغوش کشیده و روی پله‌های بیمارستان در مقابل عکاسان می‌ایستند. 

نام کودک چند روز پس از تولد اعلام می‌شود. (در طول سال‌ها سنت شده که نام نوزاد چند روز پس از تولد اعلام شود.)

نام شاهزاده جورج و نام شاهدخت شارلوت دو روز پس از تولد و نام شاهزاده لویی چهار روز پس از تولد اعلام شد.

در عین حال معمول است که به هر نوزادی سه تا چهار نام داده شود. برای نمونه نام‌های میانی شاهدخت شارلوت الیزابت و دایاناست.

ملکه باید نام‌های آن گروه از نوزادان سلطنتی را که به تخت پادشاهی نزدیکند، تایید کند.

عکس‌های رسمی منتشر می‌شود.

هرچند نخستین تصاویر اغلب نوزادان سلطنتی چند ساعت پس از تولد در خارج از ساختمان بیمارستان گرفته می‌شود اما عکس‌های رسمی آنها تا هفته‌ها منتشر نمی‌شود.

دو هفته پس از تولد شاهزاده لویی، کیت میدلتون شخصا عکس‌هایی را که خود در روزهای پس از آمدن لویی به خانه در کاخ کنزینگتون گرفته بود، منتشر کرد. 

یکی از این عکس‌ها شاهدخت شارلوت را در حال نوازش برادر کوچکش و دیگری او را در لباس سفید پشت به یک کوسن پرچین سفید نشان می‌داد.

مراسم غسل تعمید

دو ماه پس از تولد، نوزاد در لباس ویژه تعمید که نسل‌ها در خاندان سلطنتی به این منظور استفاده شده، غسل تعمید داده می‌شود. 

این لباس که به لباس غسل تعمید «هانیتوُن» موسوم است، دقیقا مانند همان لباسی است که ملکه ویکتوریا برای مراسم غسل تعمید نخستین نوزادش، ویکتوریا آدلِید مری لوئیزا، سفارش داده بود. 

نسخه اصلی این لباس در طول ۱۶۳ سال در مراسم غسل تعمید ۶۲ نوزاد سلطنتی به آنها پوشانده شده است.

جورج پنجم (پدر ملکه کنونی که در ایران به ژرژ پنجم معروف است) و ملکه انگلستان هر دو در نوزادی این لباس را بر تن داشتند. آخرین نوزادانی که این لباس در مراسم غسل تعمیدشان به آنها پوشانده شده، لیدی لویئز ویندزور، دختر شاهزاده ادوارد و سوفی کنتس وِسِکس در سال ۲۰۰۴ بوده است. 

مشابه این لباس توسط آنجلا کلی، مشاور شخصی لباس‌های ملکه، در سال ۲۰۱۱ طراحی شده که هر سه فرزند شاهزاده هری و کیت میدلتون در مراسم غسل تعمیدشان پوشیده بودند.

در این میان، انتظار می‌رود نوزادهای خاندان سلطنتی چند پدر و مادر تعمیدی داشته باشند. شاهزاده جورج، شاهزاده لویی و شاهدخت شارلوت هر یک به ترتیب هفت، شش و پنج پدر و مادر تعمیدی دارند. 

معمولا والدین نوزاد جدید نام پدر و مادرهای تعمیدی منتخب خود را اعلام می‌کنند اما هری و مگان ترجیح دادند هویت پدر و مادر تعمیدی آرچی افشا نشود.

© The Independent

بیشتر از زندگی