انتقاد تند شاهزاده هَری از خاندان سلطنت، «ناراحتی شدید» ملکه

هَری در مصاحبه با اپرا وینفری گفت که قصد دارد فرزندانش را به روشی کاملا متفاوت از روش تربیت خودش بزرگ کند

الیزابت دوم، ملکه بریتانیا- Steve Parsons / AFP

طبق گزارش‌ها، ملکه بریتانیا از افشاگری‌ها و انتقادات مکرر شاهزاده هری در مجموعه مستند جدیدش «عمیقا ناراحت» شده است. این مجموعه با همکاری اپرا وینفری در مورد سلامت روان ساخته شده است.

دوک ساسِکس در این برنامه مستند صریحا در مورد اثرات مرگ مادرش، شاهدخت دایانا، سخن گفته است و در انتقاد از روش تربیتی پدرش آن را «چرخه» رنج خواند.

به گزارش روزنامه دِیلی مِیل به نقل از منابع خبری دربار، ملکه بریتانیا اظهارات شاهزاده هَری را کاملا «به دل» گرفته است و به ویژه انتقاد شاهزاده از نحوه فرزندپروری شاهزاده چارلز باعث ناراحتی او شده است.

در این گزارش به نقل از این منابع آمده است: «مادربزرگ هری حرف‌های او را کاملاً به دل گرفته است و از سخنانش، به ویژه در مورد روش فرزندپروری چارلز و ناتوانی وی در انتخاب روشی متفاوت با روش تربیتی خودش، ابراز ناراحتی کرده است.»

هَری در این برنامه به وینفری می‌گوید که قصد دارد فرزندان خود را به روشی کاملا متفاوت از روش تربیت خودش بزرگ کند و به این «چرخه پایان دهد».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هَری می‌گوید: «بچه که بودم، پدرم همیشه به ما، به من و ویلیام، می‌گفت، خب من این‌طوری بزرگ شدم و شما را هم همین‌طور بزرگ خواهم کرد. اما این منطقی نیست. چون تو سختی کشیدی لزوماً نباید فرزندانت هم سختی بکشند. راستش کاملا هم برعکس است. اگر تو سختی کشیدی، باید هر چه در توان داری انجام دهی تا مبادا همان بلاها بر سر فرزندانت بیاید.»

هَری قبل از پخش این برنامه مستند در مصاحبه با دَکس شِپِرد، بازیگر فیلم‌های سینمایی و مجری پادکست «آرمچر اِکسپِرت»، نیز همین حرف‌ها را گفته بود.

او به شِپِرد گفت: «در مورد فرزند‌پروری باید بگویم که اگر من به نوعی متحمل درد و رنجی شده باشم، شاید چون پدرم یا والدینم رنج یا دردی را تجربه کرده‌اند، باید این چرخه را بشکنم نه این که آن را به فرزاندنم انتقال دهم.»

این روزنامه روز شنبه به نقل از یک منبع دیگر در دربار اعلام کرد که رابطه بین دوک ساسکس و خانواده سلطنتی «به مویی بند است.»

هَری و همسرش مِگان مارکِل سال گذشته و بعد از موشکافی شدید رسانه‌ها در رابطه‌شان، از سِمت خود به‌عنوان اعضای ارشد خانواده سلطنتی کناره گرفتند.

به‌رغم رنجش ملکه از انتقادات این زوج از دربار در ملاءعام، کارشناسان گفته‌اند بعید است ملکه القاب سلطنتی را از آن‌ها سلب کند، چرا که این امر نیاز به تصویب مجلس دارد.

© The Independent

بیشتر از زندگی