اعلام جرم دادگستری آمریکا علیه زن لاس وگاسی بابت صادرات کالا به ایران

این زن مالک شرکتی به نام «تاپ وان زون» است که در حوزه صادرات قطعات الکترونیک و کامپیوتر فعال است

وزارت دادگستری آمریکا- Samuel Corum/Getty Images/AFP

وزارت دادگستری آمریکا روز جمعه (۲۸ مه) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد یک هیئت منصفه فدرال علیه یک زن ساکن لاس وگاس به دلیل تلاش برای صادارت کالا از ایالات متحده به ایران و نقض قوانین مربوط به تحریم‌های اعمال شده علیه تهران، اعلام جرم کرده است.

در این اطلاعیه گفته شده است که دادخواست تنظیم شده علیه «تینا چن» ۴۷ ساله روز گذشته (پنجشنبه) صادر شده و او مالک شرکتی به نام «تاپ وان زون» است و همچنین با اسامی دیگری مانند یا ون چن، ون تینا چن، تینا دونبار و تینا دابنر نیز شناخته می‌شود.

شرکت او در حوزه صادرات قطعات الکترونیک و کامپیوتر فعال است و او از خانه‌اش فعالیت‌های شرکت را مدیریت می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته وزارت دادگستری آمریکا، تینا چن از نوامبر ۲۰۱۵ تا مه ۲۰۱۹ با همکاری دیگران در زمینه خرید و صادرات کالا از شرکت‌های داخل ایالات متحده و ارسال آنها به افرادی در ایران، از طریق شرکت‌هایی در هنگ کنگ، فعالیت‌هایی داشته است.

وی هویت افرادی که کالاها را برای آنها ارسال می‌کرد پنهان نگه می‌داشت و مجوز اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC) را هم برای صادرات کالا به ایران نداشت.

وی اکنون با اتهام توطئه برای صادرات غیرقانونی به ایران روبه‌رو است و نخستین جلسه دادگاه او در تاریخ ۲۶ ژوئیه سال جاری (۲۰۲۱) میلادی برگزار خواهد شد. در صورت اثبات جرم، می‌تواند به حداکثر ۲۰ سال حبس و پرداخت یک میلیون دلار جریمه محکوم شود.