پیرلو اخراج شد، آلگری به یوونتوس برگشت

پیرلو توانست یووه را قهرمان سوپرکاپ و کوپا ایتالیا کند، اما این عناوین برای حفظ شغلش کافی نبود

ماسیمیلیانو آلگری به عنوان سر‌مربی تیم یوونتوس ایتالیا انتخاب شد- Fabrice COFFRINI / AFP

تیم فوتبال یوونتوس ایتالیا، بار دیگر ماسیمیلیانو آلگری را به عنوان سر‌مربی انتخاب کرد. این تصمیم ساعاتی پس از اخراج آندرئا پیرلو اعلام شد.

انتخاب پیرلوی ۴۲ ساله که از بازیکنان اسطوره‌‌ای یوونتوس‌ و تیم ملی فوتبال ایتالیا به شمار می‌آید، برای جایگزینی مائوریتسیو ساری در تابستان گذشته (۲۰۲۰)، تعجب بسیاری را برانگیخت.

در یک سال مربیگری پیرلو، راه‌راه‌پوش‌های تورین برای نخستین‌بار از سال ۲۰۱۲ به این سو نتوانستند عنوان قهرمانی سری آی ایتالیا را به دست بیاورند.

آلگری از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ سرمربی یووه بود و با این تیم پنج بار فاتح لیگ برتر ایتالیا، چهار بار قهرمان جام حذفی (کوپا ایتالیا) شد و دو بار هم به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسید.

باشگاه یوونتوس روز جمعه در بیانیه‌ای گفت: «آماده همکاری دوباره با آلگری هستیم تا با حرفه‌ای‌گری نیرومند، توان ذهنی و قوه ابتکار او در زمین بازی و بیرون از آن، آینده را با هم بسازیم.»

آلگری ۵۳ ساله از زمان ترک یوونتوس در ژوئن ۲۰۱۹، از صحنه فوتبال دور بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیرلو توانست یووه را قهرمان سوپرکاپ و کوپا ایتالیا کند، اما این عناوین برای حفظ شغلش کافی نبود.

پیرلو در فاصله سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵،‌ جمعا ۱۶۴ بار برای یوونتوس بازی کرد و چهار بار با این تیم فاتح سری آ شد.

او بیشتر دوران بازیگری‌اش را قبل از پیوستن به یوونتوس در آ ث میلان بازی کرده بود و با آن دو بار برنده لیگ قهرمانان اروپا و دو بار هم لیگ ایتالیا شده بود.

پیرلو ۱۱۶ بار هم برای تیم ملی ایتالیا بازی کرد و سهم بزرگی در قهرمانی لاجوردی‌پوش‌ها در جام جهانی ۲۰۰۶ داشت.

برکناری پیرلو تازه‌ترین تغییر در کادر مدیریتی باشگاه‌های بزرگ اروپایی است. در چند روز اخیر، آنتونیو کونته پس از فتح سری آ، از اینترمیلان رفت و جای خود را به مربی لاتسیو، سیمونه اینزاگی داد. زین‌الدین زیدان هم پس از ناکامی در فتح لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا، نیمکت مربیگری رئال مادرید را ترک گفت.

بیشتر از ورزش