چهره معروف اینستاگرامی وام دولتی آسیب‌دیدگان کرونا را خرج هتل‌های لوکس کرد

این زن اهل فلوریدا به اتهام کلاهبرداری از صندوق دولتی کمک به آسیب‌دیدگان همه‌گیری کووید-۱۹ دستگیر شد

دنیل میلر با استفاده از اطلاعات شخصی یکی از ساکنان ماساچوست، از صندوق کمک به آسیب‌دیدگان همه‌گیری وام دولتی غیرقانونی گرفته است‌ـ عکس از صفحه اینستاگرام killadmilla

یک زن اهل فلوریدا به اتهام کلاهبرداری از صندوق دولتی کمک به آسیب‌دیدگان همه‌گیری کووید-۱۹ دستگیر شد.

مسئولان می‌گویند که دنیل میلر اهل میامی با استفاده از اطلاعات شخصی یکی از ساکنان ماساچوست، از صندوق کمک به آسیب‌دیدگان همه‌گیری وام دولتی غیرقانونی گرفته است.

او سپس از آن پول برای رزرو پرواز خصوصی به کالیفرنیا و اقامت در هتل‌های مجلل استفاده کرده و شواهدی از آن سفر را در صفحه اینستاگرامش به اشتراک گذاشته است.

براساس گزارش دفتر دادستان ایالات متحده آمریکا در منطقه ماساچوست، حالا خانم میلِر به کلاهبرداری اینترنتی متهم شده است.

گفته می‌شود او با دسترسی به حساب یکی از ساکنان ماساچوست در تارنمای صدور مجوز وسایل نقلیه موتوری و با استفاده از اطلاعات شخصی قربانی، حساب بانکی باز کرده است.

او سپس از طریق اداره کسب‌‌وکارهای كوچک درخواست وام دولتی برای آسیب‌های اقتصادی بلایا کرد.

به گفته دادستانی، در اوت ۲۰۲۰، بیش از ۱۰۲ هزار دلار وام اداره کسب‌و‌کارهای کوچک  به آن حساب واریز شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گفته می‌شود که این زن با استفاده از یک گواهینامه رانندگی تقلبی با نام قربانی ولی با عکس خودش، بلیت هواپیمای خصوصی برای پرواز از فلوریدا به کالیفرنیا به قیمت ۲۳۹۰ دلار خریده است.

به گفته دادستانی،‌ خانم میلِر با استفاده از کارت حسابی که به نام قربانی باز کرده بود، از دستگاه‌های خودپرداز پول دریافت کرده و هزینه اقامتش در هتل‌های لوکس را پرداخته ‌است.

طبق اسناد دادگاه، خانم میلر از طریق حساب کاربری اینستاگرامش با نام «کیلادمیلا» و با بیش از ۳۴ هزار و ۲۰۰ دنبال‌کننده، حضور فعالی در شبکه‌های اجتماعی دارد.

مطالب منتشرشده در این حساب کاربری شامل عکس‌هایی از اقامت او در هتل‌های مجلل کالیفرنیا است که هزینه آن‌ها را از حساب بانکی که به نام قربانی باز شده پرداخته است.

مثلا دفتر دادستانی به هتل پُتیت اِرمیتاژ در منطقه هالیوود غربی اشاره می‌کند که در سپتامبر ۲۰۲۰، صورتحساب ۵۵۰۰ دلاری به نام حساب بانکی مورد نظر صادر کرده است.

خانم میلِر چند روز بعد عکسی از خود در آن هتل همراه برچسب مکان‌نما در صفحه اینستاگرامش به اشتراک گذاشته است.

عکس دیگری که در این پرونده به عنوان مدرک به آن اشاره شده است، او را مقابل خودرو رولز رویسی روبه‌روی هتل بِوِرلی هیلز نشان می‌دهد که هزینه اقامت در آن هتل هم از حساب بانکی جعلی کم شده است.

بنا بر اعلام دادستانی، گفته می‌شود او همچنین از همان نشانی آی‌پی برای گرفتن وام اول، با استفاده از نام سایر کاربران تارنمای صدور مجوز وسایل نقلیه موتوری، درخواست دریافت ۹۰۰ هزار دلار وام کرده است.

اگر جرم او اثبات شود، به ۲۰ سال حبس، دست‌کم ۳ سال آزادی تحت نظر و تا ۲۵۰ هزار دلار جریمه‌ نقدی محکوم خواهد شد.

خانم میلِر باید در دادگاه منطقه‌ای میامی و سپس، در دادگاه منطقه‌ای بوستون حاضر شود.

© The Independent

بیشتر از زندگی