آمریکایی‌ها نخستین چک ۱۲۰۰ دلاری کمک مالی را دریافت کردند

کمک هزینه در دوران همه‌گیری کرونا از محل بودجه دو تریلیون دلاری مصوب کنگره پرداخت می‌شود

آمریکایی‌هایی که سالیانه زیر ۷۵ هزار دلار درآمد دارند، این کمک هزینه را به طور کامل دریافت می‌کنند-REUTERS/Lawrence Bryant/File Photo

آمریکایی ها در سراسر کشور نخستین مرحله از کمک هزینه‌های اقتصادی که از سوی اداره مالیات (IRS) به حساب آنها واریز شده بود را دریافت کردند. به گفته مسئولان پرداخت‌های بعدی هم در راه است. 

با توجه به تعطیلی اغلب بانک‌ها در تعطیلات عید پاک و آخر هفته ، افرادی که در زمان تسلیم اظهارنامه مالیاتی خود در سال‌های ۲۰۱۸ یا ۲۰۱۹ مجوز پرداخت مستقیم به حساب‌های‌شان را داده بودند به احتمال زیاد در زمانی بین دوشنبه تا چهارشنبه پول خود را دریافت می‌کنند.

چک‌های هزار و ۲۰۰ دلاری مشوق - از محل بودجه ۲ تریلیون دلاری مصوب کنگره در پاسخ به بحران کرونا - به مالیات دهندگانی که درآمد خالص سالیانه آنها کمتر از ۷۵ هزاردلار باشد، پرداخت می‌شوند. این سقف برای زوج‌ها به میزان دو برابر افزایش یافته است. 

برای افرادی که سالانه بیش از ۷۵ هزار دلار درآمد دارند، این مبلغ کاهش می‌یابد. این بسته مالی مشوق به افرادی که درآمد سالانه بیش از ۹۹هزار دلار داشته‌اند، تعلق نمی‌گیرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در روز جمعه، اداره مالیات در توییتی واریز مبالغ را اعلام کرد و افزود:«می‌دانیم که بسیاری از افراد نگران بوده و به انتظار دریافت هستند، همه تلاش‌مان را می‌کنیم تا پرداخت‌ها در اسرع وقت انجام شوند.»

گزارش‌ها حاکی از آن است که به احتمال زیاد اداره مالیات اپلیکیشنی جهت تسهیل دریافت این کمک هزینه به نام «گِت مای پیمنت» (Get My Payment) در اختیار شهروندان قرار دهند تا از طریق آن بتوانند اطلاعات مربوط به حساب‌های بانکی خود و پرداخت مستقیم را به‌روز‌رسانی کنند.

بسته حمایتی کنگره زمانی به تصویب رسید که تقریبا ۱۷ میلیون آمریکایی جهت دریافت حقوق بیکاری ثبت نام کرده و طی هفته‌های گذشته میلیون‌ها نفر مجبور به تعطیلی کسب و کار خود شدند. در اغلب ایالت‌ها فرمانداران دستور تعطیلی عمومی صادر کرده‌اند.

تاکنون تلفات کووید-۱۹ در آمریکا بیش از ۲۰ هزار نفر گزارش شده و مقامات بهداشتی هشدار می‌دهند این رقم در طول هفته‌های آتی افزایش خواهد یافت.

 در همین حال، براساس چندین گزارش، آمریکایی‌های که مجوز مستقیم سپرده گذاری را صادر نکرده‌اند، باید منتظر چک‌های خود تا حداقل ماه مه باشند. تخمین زده می‌شود ۱۰۰ میلیون نفر در سراسر کشور واریز مستقیم به دلیل اظهارنامه مالیاتی خود نخواهند داشت.

© The Independent

بیشتر از جهان