دادسرای جنایی: پرونده خرمدین سه مقتول دارد

متهمان «ازنظر روانی سالم به نظر می‌رسند»

سرپرست دادسرای جنایی تهران اعلام کرد مقتولان پرونده خرمدین سه نفر هستند.

قاضی محمد شهریاری به رسانه‌ها گفت: «پدر و مادر بابک خرمدین به همان روشی که وی را به قتل رساندند، داماد و دختر خودشان را نیز به قتل رسانده بودند.»

۲۶ اردیبهشت پس از پیدا شدن بقایای انسانی در داخل سطل زباله در شهرک اکباتان، هویت مقتول، بابک خرمدین اعلام شد بنا بر اعلام دادسرای جنایی تهران، والدین سالمند، پس از مواجهه با پلیس، به این قتل اعتراف و دستگیر شدند.

قاضی شهریاری درباره گفته‌های این زوج در بازجویی گفت: «پدر و مادر خرمدین اعتراف کردند که در سال ۱۳۹۰ داماد و در سال ۱۳۹۷ دختر خود را به همان روش، یعنی تکه‌تکه کردن جسد و انتقال به سطل زباله به قتل رساندند.»

وی افزود در حال حاضر روند رسیدگی به قتل این سه مقتول در جریان است. همچنین بنا بر گفته او متهمان «ازنظر روانی سالم به نظر می‌رسند» و بر اساس نظریه روان‌پزشک درباره بررسی شرایط روحی و روانی این پدر و مادر تا این لحظه هر دو، «تا حدودی سالم» تشخیص داده‌شده‌اند و اعتیاد به مواد مخدر و اختلال روانی در آن‌ها محرز نشده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 علت قتل هنوز مشخص نیست اما متهمان گفتند که «بچه‌ها معتاد بودند و مواد مصرف می‌کردند.»

بنا بر گفته‌های نزدیکان خانواده خرمدین، خواهر او طبق گفته خانواده به خارج از کشور نقل‌مکان کرده بود. بنا بر گفته دادسرای جنایی تهران، در سال ۱۳۹۰ مفقود شدن داماد این خانواده اعلام‌شده بود.

اکبر خرمدین، اختلافات خانوادگی را علت اقدام به قتل فرزندش اعلام کرد. بنا بر اعترافات متهمان، ایران، مادر بابک در غذای او داروی خواب‌آور ریخته و پدر او را کشته، اندامش را مثله کرده و سپس به همراهی یکدیگر بقایای جسد را در سه منطقه تهران در سطل زباله رها کردند.

پلیس روز گذشته اعلام کرد که سر مقتول هنوز پیدا نشده است.

ویدئوی دوربین مداربسته ساختمان محل سکونت آن‌ها نشان می‌دهد که در نیمه‌شب ۲۵ اردیبهشت، متهمان به قتل، کیسه‌های پلاستیکی و چمدانی که گفته می‌شود محتوی بقایای مثله شده بابک خرمدین است را از ساختمان خارج می‌کنند.

تحقیقات پلیس دراین‌باره همچنان ادامه دارد.

بیشتر از جهان