اعترافات پدر«رومینا» پس از کشتن دخترش

رضا اشرفی: از فرار رومینا گذشتم اما عکس اینستاگرام‌شان کار بدتری بود

پس از گذشت روزها از حادثه تلخ قتل رومینای اشرفی، دختر ۱۳ ساله تالشی به دست پدرش، امروز سه‌شنبه ۲۰ خرداد ماه، خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه، برای نخستین‌بار گفت‌وگویی با قاتل رومینا انجام داده است و این پدر ۳۷ ساله به شرح جزئیاتی از رابطه خود با دخترش و هم‌چنین دلایل انجام این قتل فجیع پرداخته است. 

رضا اشرفی، پدر رومینا اشرفی، مدعی‌شده است که اصلا از دخترش نشنیده که گفته‌ باشد نزد خانواده‌ امنیت ندارد. پدر ۳۷ ساله رومینا مدعی شده است که «نمی‌خواستم رومینا را زیر فشار بگذارم و می‌خواستم آزاد باشد ولی عصبی شدم و زمان قابل بازگشت نیست.»

رضا اشرفی هم‌چنین مدعی شده که «از این موضوع که رومینا فرار کرده، گذشتم، ولی بدتر از این کار آن عکس‌ها بود که در اینستاگرام گذاشته بودند»

به گفته قاتل رومینا «اگر زمان به عقب برمی‌گشت، این کار را نمی‌کردم .مقصر اصلی من هستم، چون من قتل را انجام دادم.»

رضا اشرفی درباره بهمن خاوری، پسری‌که با رومینا فرار کرده‌بود، گفته است که «می‌دانسته او اهل سنت است ولی این ویژگی او دلیل مخالفت وی با ازدواج بهمن و دخترش نبوده است».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پدر رومینا در شرح فرار رومینا از خانه ادعا کرده است که رومینا در چای او «داروی خواب‌آور» ریخته و بعد از اینکه پدر به خواب رفته، رومینا از خانه فرار کرده است».

رضا اشرفی هم‌چنین در توضیح دیدار با رومینا در پاسگاه و بعد از دستگیری و در پاسخ به این سوال که آیا رومینا در بازپرسی و یا آگاهی گفته است که نزد خانواده‌اش امنیت ندارد ادعا کرد «من اصلا چیزی از جانب رومینا در این خصوص نشنیدم. آنجا فضا خیلی احساسی و عاطفی شد برعکس این حرف‌ها را هم زد، زمانی که به خانه باجناقم رفتیم خیلی صمیمی‌تر شده بودیم زمانی که همدیگر را دیدیم».

رضا اشرفی گفته است که «خواهر من ۱۶سال پیش با یک مرد اهل سنت ازدواج کرد.»

پدر رومینا گفته که «بهمن با افرادی بدنام در ارتباط بود و تهدید کرده‌بود اگر رومینا با او نرود، آبروی‌اش را می‌برد و پدر مادرت را می‌کشم. این را رومینا به همسرم گفته بود».

رضا اشرفی گفته است که رابطه‌اش با رومینا خوب بوده هرچند باهم «دردل» نمی‌کردند اما باهم درخانه زیاد شوخی می‌کردند.

پدر رومینا در توضیح قتل هم گفته است که « دو ضربه وارد کردم و بیرون رفتم». او گفته که اگر زمان به عقب برگردد هرگز این فتل را انجام نمی‌دهد. او اذعان کرده که پس از قتل کاملا «هوشیار» بوده و تمام جزئیات قتل را به خاطر دارد. 

پدر رومینا گفته است که «من نمی‌خواستم رومینا را تحت فشار بگذارم و می‌خواستم او آزاد باشد؛ من با حجابش مشکلی نداشتم اصراری نداشتم لباس خاصی بپوشد. هر لباسی می‌گفت دوست دارم همان را برایش می‌خریدم من رومینا را دوست داشتم، ولی عصبی شدم و الان زمان قابل بازگشت نیست.»

رضا اشرفی پدر رومینا و قاتل این دختر ۱۳ ساله هم‌اکنون در بازداشت است و مقام‌های قضایی مملکت تاکید دارند که او به اشد مجازات یک پدر قاتل محکوم خواهد شد. از سوی دیگر مقامات قضایی می‌گویند بهمن خاوری هم به این اتهام‌ که با انتشار عکسی دونفره با رومینا، در تحریک به قتل نقش داشته است در بازداشت به سر می‌برد. 

پیش‌تر در خبرها آمده‌بود که پدر رومینا پیش‌از کشتن دختر خود، با یک وکیل دادگستری درباره مجازات خود مشورت کرده‌بود.

بیشتر از