سناتور جنجالی آمریکایی: «بشقاب پرنده» را جدی بگیرید

مارکو روبیو: ایالات متحده باید با «تفکر منفی» درباره اشیای ناشناس پرنده مقابله کند

تصویر ساخته شده توسط ناسا از سپر حرارتی سفینه  فضایی در راه مریخ- NASA

پیش از ارائه گزارشی غیرمحرمانه به کنگره، مارکو روبیو از ایالات‌متحده خواست موضوع دیده شدن اشیای ناشناس پرنده را جدی بگیرد.

این سناتور امریکایی که یکی از جمهوری‌خواهان ارشد در کمیته اطلاعات مجلس سنا است، در مصاحبه با برنامه «۶۰ دقیقه» شبکه سی‌بی‌اس که روز یکشنبه پخش شد، درباره دغدغه‌ها از «تفکر منفی» موجود در کنگره درباره اشیای ناشناس پرنده، صحبت کرد.

این اظهارات پس از درخواست ماه دسامبر کمیته مذکور از دبیر اطلاعات ملی و وزیر دفاع مبنی بر ارائه گزارش درباره اشیای ناشناس پرنده به مجلس، بیان می‌شود.

آقای روبیو به برنامه ۶۰ دقیقه گفت: «در مجلس در این باره ذهنیتی منفی وجود دارد. برخی از همکارانم خیلی نسبت به این موضوع علاقه‌مندند اما بعضی دیگر وقتی بحث آن مطرح می‌شود به نوعی پوزخند می‌زنند؛ ولی به نظرم نباید اجازه دهیم این ذهنیت منفی مانع از یافتن پاسخ برای این سوال بسیار اساسی شود.»

آقای روبیو بعد از گزارش گرفتن از مقامات وزارت دفاع و بررسی گزارش‌های جاری از تحقیقات ادامه‌دار وزارت دفاع در زمینه مشاهده اشیای ناشناس پرنده، ارائه یک گزارشی غیرمحرمانه به مجلس را خواستار شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تصور می‌شد که برنامه شناسایی تهدیدات پیشرفته هوافضایی (AATIP) که واحد تحقیقاتی سابق درباره اشیای ناشناس پرنده بود، در سال ۲۰۱۲ تعطیل شده است اما به گزارش نیویورک تایمز، به عنوان بخشی از اداره اطلاعات نیروی دریایی به فعالیت خود ادامه داده است.

آقای روبیو درباره اشیای ناشناس پرنده گفت: «می‌خواهم ما این امر را جدی بگیریم و برای جدی گرفتن آن روند مشخصی داشته باشیم. می‌خواهم روندی داشته باشیم تا بتوانیم اطلاعات موجود را به محض رخ دادن، ارزیابی کنیم؛ این که جایی داشته باشیم که رویت این اشیا ثبت و دائما بررسی شود تا به پاسخی برای آن برسیم. شاید پاسخی خیلی ساده داشته باشد ولی شاید هم نه.»

لو الیزوندو، دبیر سابق برنامه شناسایی تهدیدات پیشرفته، به برنامه ۶۰ دقیقه گفت که اگرچه اغلب «توضیحاتی ساده» برای آنچه رویت اشیای پرنده ناشناس نامیده می‌شود، وجود دارد اما بعضی وقت‌ها واقعا توضیحی برایشان نداریم.

آقای الیزوندو افزود: «ما همچنان با این واقعیت مواجهیم که این مسئله در حریم هوایی ما رخ داده است و این اجسام واقعی هستند.» او درباره منشا غیرامریکایی آن‌ها گفت: «و اینجا است که متقاعد می‌شویم و اینجا است که می‌تواند مشکل‌ساز شود.»

او به برنامه ۶۰ دقیقه گفت: «دولت اینک رسما اعلام کرده است که این اشیا واقعی هستند. کسی که این را می‌گوید، من نیستم. دولت ایالات متحده این را به شما می‌گوید.»

ایندیپندنت برای اظهارنظر در این باره، با پنتاگون تماس گرفته است.

© The Independent

بیشتر از علوم