اگر شما هم بشقاب پرنده دیده‌اید، خبری در راه است

برخی اسناد سابقا محرمانه مربوط به اشیای ناشناس پرنده به زودی منتشر می‌شود

موارد مشاهده (بشقاب پرنده) بسیار بیشتر از آن بوده که به اطلاع مردم رسیده است-Handout / DoD / AFP

یک مقام ارشد اطلاعاتی ایالات‌متحده گفته است که به زودی برخی اسناد مرتبط با اشیای ناشناس پرنده که «توضیح آن دشوار» بوده است، از رده محرمانه خارج و منتشر خواهد شد.

جان رتکلیف، رئیس سابق اداره اطلاعات داخلی آمریکا در دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، روز جمعه در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز فاش کرد که این گزارش در ماه‌های آینده منتشر خواهد شد.

آقای رتکلیف به ماریا بارتیرومو، مجری برنامه، گفت: «موارد مشاهده (بشقاب پرنده) بسیار بیشتر از آن بوده که به اطلاع مردم رسیده است. برخی از این موارد، از رده محرمانه خارج شده است. وقتی از مشاهدات مربوط به (بشقاب پرنده) صحبت می‌کنیم، منظور موارد دیده شدن این اشیا توسط خلبان‌های نیروی هوایی یا افراد نیروی دریایی، دیدن تصاویر ماهواره‌ای آن‌ها یا درگیر شدن در اقداماتی است که توضیح در مورد آن سخت است؛ حرکات و جنبش‌هایی که تکرار آن دشوار است و در حد فناوری‌های ما نیست یا حرکت با سرعت مافوق صوت بدون شکستن دیوار صوتی.»

آقای رتکلیف ضمن اشاره به این که این پدیده «در سراسر جهان» مشاهده شده است، تایید کرد که دولت ایالات متحده «همواره در صدد یافتن توضیحی قابل قبول» برای این قبیل گزارش‌ها بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او به شبکه فاکس نیوز گفت: «وقتی در مورد (این گونه) مشاهدات صحبت می‌کنیم، چیز دیگری که می‌خواهم به شما بگویم این است که این تنها (مشاهدات) یک خلبان یا (تصاویر) یک ماهواره یا جمع‌آوری اطلاعات نبوده بلکه مواری است که ما برای چیزهایی که دیده‌ایم، توضیح قابل قبولی نداریم.» 

او گفت که پنتاگون، وزیر دفاع و رئیس اداره امنیت ملی گزارش مذکور را در روز اول ژوئیه ۲۰۲۱ منتشر خواهند کرد.

اظهارات این مقام سابق اطلاعاتی، ۱۱ ماه پس از آن ایراد می‌شود که پنتاگون سه ویدیو منتشر کرد که در آن‌ها، دوربین‌های یک هواپیمای متعلق به نیروی دریایی آمریکا، «پدیده هوایی ناشناس» (بشقاب پرنده) را ردیابی کرده بود. 

هری رید، سناتورسابق ایالت نوادا در آن زمان گفته بود که این ویدیو که اشیای سیاه‌رنگ پرنده در حال پرواز با سرعتی چشمگیر را نشان می داد، «تنها گوشه‌ای از واقعیت»هایی است که دولت ضبط کرده است.

آقای رید، عضو حزب دموکرات که پیش‌تر در مقام رئیس اکثریت سنا قرار داشت، در طول خدمت خود در کنگره، مبلغ ۲۲ میلیون دلار به تحقیقات درباره پدیده بشقاب پرنده اختصاص داد و بارها علنا در مورد آن اظهارنظر کرد.

آقایی رید در سال گذشته گفت: «ایالات‌متحده باید این نکته و پیامدهای احتمالی آن بر امنیت ملی را مورد بررسی جدی و علمی قرار دهد. مردم آمریکا حق دارند در جریان قرار گیرند.» 

ایندیپندنت نظر وزارت دفاع آمریکا را جویا شده است.

© The Independent

بیشتر از جهان