سناتور سابق آمریکایی خواستار تحقیق درباره پدیده «بشقاب‌پرنده‌ها» شد

«کوته‌بینی است اگر فکر کنیم در سراسر کهکشان تنها موجودات زنده، ما هستیم»

رهبر سابق اقلیت سنای آمریکا هری رید- Brendan Smialowski / AFP

هری رید، رهبر سابق اکثریت در سنای آمریکا، اعلام کرده به وجود زندگی فرا زمینی (زندگی در کرات دیگر) معتقد بوده و دولت آمریکا باید در مورد پدیده بشقاب پرنده‌ها بیشتر تحقیق کند.

آقای رید در مصاحبه با شبکه «وایس» گفت: «جهانی که می‌شناسیم بی‌نهایت بزرگ است. آنقدر بزرگ است که نمی‌توانم درکش کنم و «فکر می‌کنم کوته‌بینی است اگر به عنوان ابناء بشر فکر کنیم در سراسر کهکشان تنها موجودات زنده ما هستیم». بی‌تردید در جهان هستی بیش از یک نوع موجود زنده وجود دارد.»

سناتور سابق کنگره دو پروژه مختلف در وزارت دفاع آمریکا راه‌ اندازی کرد که هدف آنها مطالعه روی پدیده بشقاب پرنده و پیشرفت فناوری نیروی محرکه بود.

او به طور مداوم خواستار آن شده که دولت پژوهش‌های بیشتری در مورد پدیده بشقاب پرنده انجام دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای رید در پادکست «سایبر» گفت: «جای تاسف است که کس دیگری در این مورد کاری انجام نداده است. هیچکس هیچ کاری (در این مورد) نمی‌کند که بسیار بد است. ما از طریق کارمان متوجه شدیم موارد رویت این پدیده آسمانی به چند ده یا چند صد نفر محدود نمی‌شود بلکه هزاران نفر آن را دیده‌اند. هزاران نفر.»

او افزود: «فکر می‌کنم باید (این پدیده) را کاملا درک کنیم و هیچ مرزی برای آنچه به دنبالش هستیم وجود ندارد.»

این سیاستمدار بازنشسته از کسانی که در مسند قدرت هستند خواست از اقدام برای کشف زندگی در کرات دیگر نهراسند: «برای دومین یا سومین بار تکرار می‌کنم مردم نباید وحشت داشته باشند. فکر می‌کنم بسیاری از دوستان قانونگذار من از پرداختن به این موضوع وحشت دارند، زیرا می‌ترسند بعضی‌ها فکر کنند از عقل سلیم بی بهره‌اند. اما من به این موضوع پرداختم و فکر نمی‌کنم از نظر سیاسی لطمه خوردم.»

هفته گذشته، وزارت دفاع سه ویدئوی محرمانه را که توسط خلبانان نیروی دریایی آمریکا از چند بشقاب پرنده گرفته شده بود، منتشر کرد.

هری رید در توییتی نوشت: خوشحالم که پنتاگون سرانجام این ویدئوها را منتشر کرد، اما این تنها بخش بسیار کوچکی از پژوهش‌ها و اطلاعات موجود است. ایالات متحده باید نگاهی جدی و علمی به این (پدیده بشقاب پرنده) و هرگونه پیامد مرتبط با امنیت ملی بیندازد. مردم آمریکا حق دارند بدانند.

 این ویدئوها که در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۵ با اشعه مادون قرمزگرفته شده، اشیاء پرنده‌ای را نشان می‌دهند که از فراز آسمان گذشته یا در هوا دایره‌وار می چرخند. 

آقای رید در آن هنگام در توئیتی نوشت که انتشار این ویدئوها «تنها بخش کوچکی از اطلاعات موجود است و متاسفانه بخش اعظم این برنامه همچنان محرمانه است.»

خط مشی سیاسی ایالات متحده در این زمینه با آقای رید اشتراک ندارد. 

پیشتر دونالد ترامپ گفته بود «چندان اعتقادی» به وجود بشقاب پرنده ندارد. هفته گذشته، آقای ترامپ در اشاره به ویدئوهای وزارت دفاع گفت آن‌ها «بسیار جالب» هستند اما همچنان مطمئن نیست که فیلم‌های بشقاب پرنده‌ها واقعی باشند.

© The Independent

بیشتر از جهان