مورینیو مفسر شبکه تلویزیونی اسکای شد

مربی سابق منچستر یونایتد و چلسی، بازی این دو تیم را تفسیر می‌کند

OLI SCARFF / AFP

ژوزه مورینیو که در مقام مربی فوتبال هنوز بی‌کار است، به عنوان جدیدترین مفسر شبکه تلویزیونی اسکای اسپورت استخدام شد. او در اولد ترافورد، در بازی بین دو تیم چلسی و منچستر یونایتد در لیگ برتر، اولین حضورش را در این استودیوی تلویزیونی ثبت می‌کند.  

این مربی ۵۶ ساله پرتغالی از دسامبر پارسال که از منچستریونایتد اخراج شد، سمت مربی‌گری نداشته است، ولی وقتی جانشین نروژی او، اوله گونار سولشر و تیمش، جدال خود را در لیگ برتر آغاز کنند، در باره آنها اظهار نظر خواهد کرد.

مورینیو در اطلاعیه‌ای که شنبه صبح منتشر شد، گفت: «لیگ برتر برای من رقابتی  خاص است، رقابتی که نیازمند سخت‌کوشی برای پیروزی است، و هر هفته، کسی نمی‌تواند چشم از بازی‌های آن بردارد.»

«اسکای اسپورت خانه لیگ برتر است و من خیلی خوشحالم که به این تیم می‌پیوندم تا کمک کنم که در هر بازی توضیح بدهم که چه اتفاقاتی می‌افتد. فوتبال عشق بزرگی است، معنای عمیقی برای هواداران دارد، و من امیدوارم بخشی از لیگ برتر باشم، تا زمانی که دوباره به خط کنار زمین فوتبال برگردم».

این انتخاب نشان می‌دهد که هنوز تا بازگشت مورینیو به فوتبال زمان درازی باقی است، هرچند خودش ابراز علاقه کرده است و صحبت‌هایی از مذاکراتش با باشگاه‌های فوتبال گوشه و کنار دنیا مطرح بوده ‌است.

مورینیو که علاوه بر کارنامه‌اش در چلسی و منچستریونایتد، مربی‌گری پورتو، اینترمیلان و رئال مادرید را هم بر عهده داشته است، در آغاز قصد داشت تا پایان ماه ژوئن مشغول کار شود. اما بعد از رد کردن پیشنهادی وسوسه کننده از سوی چین، گفت که جویای مربی‌گری در یک تیم ملی است که بتواند وظایف مربی‌گری را با نقش جدیدش در تلویزیون اسکای ترکیب کند.

مورینیو چند ماه پیش به «اله‌ون اسپورتس» گفت: «می‌خواهم در رقابت‌های جدیدی شرکت کنم. دارم به جام جهانی و بازی‌های قهرمانی اروپا فکر می‌کنم».

«مدت‌هاست که علاقه داشته‌ام چنین ماجرایی را تجربه کنم. الان بیشتر خودم را در نقش مربی یک تیم ملی می‌بینم تا یک باشگاه. آیا پرتغال تیم مناسبی برای من است؟ نه لزوما».

بعید است که قضاوت مورینیو در باره منچستریونایتد سانسور نشده باشد، چون هنوز به توافقی با این باشگاه مبنی بر فاش نکردن بخش‌هایی از دوران مربی‌گری‌اش در آنجا متعهد است. ولی آزاد خواهد بود که عملکرد تیم را در این فصل با مربی‌گری سولشر ارزیابی کند. تابستان امسال، منچستریونایتد دانیل جیمز، هری مگوایر و آرون وان بیساکا را به خدمت گرفت، و روملو لوکاکو نیز، که مورینیو دو سال پیش از اورتون جذب کرده  بود، یونایتد را ترک کرد.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

www.independent.co.uk/sport

© The Independent

بیشتر از ورزش