قتل کارگردان سینمای ایران به دست پدرش

پلیس می‌گوید تحقیقات درباره قتل بابک خرمدین ادامه دارد

بابک خرمدین در سال ۱۳۵۳ به دنیا آمد و فیلم بلند «سوگنامه‌ای برای یاشار» از جمله مهم‌ترین آثار سینمایی او به شمار می‌رود - عکس از شهرآرانیوز

خبرگزاری‌های ایران از قتل یک کارگردان سینما به دست پدر و مادرش خبر دادند. به گزارش رکنا، پدر بابک خرمدین در اعترافات اولیه گفته پسرش را به دلیل اختلافاتی که از قبل داشته‌اند به قتل رسانده و پس از مثله کردن، جسد او را در سطل زباله انداخته است.

روز یکشنبه (۲۶ اردیبهشت‌ماه) جسد بابک خرمدین در فاز سه شهرک اکباتان کشف شد و سپس پلیس، پدر و مادر او را بازداشت کرد. سرپرست دادسرای جنایی تهران اعلام کرد، تحقیقات در این زمینه ادامه دارد. اما پدر این کارگردان در بازجویی‌ها اعتراف کرده پسرش را به دلیل اختلافاتی که از قبل داشته‌اند با خوراندن دارو، بیهوش کرده و با ضربات چاقو به قتل رسانده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پدر بابک خرمدین گفت: «برای اینکه بتوانم جسد را از منزل خارج کنم آن را با ضربات چاقو تکه‌تکه کردم و در نزدیک‌ترین سطل زباله خیابانی انداختم.»

طبق اعلام سرپرست دادسرای جنایی تهران تحقیقات در این زمینه ادامه دارد و هنوز درباره انگیزه اصلی قتل، اطلاعات دقیقی در دست نیست.

بابک خرمدین در سال ۱۳۵۳ به دنیا آمد و فیلم بلند «سوگنامه‌ای برای یاشار» که در لندن ساخته شده از جمله مهم‌ترین آثار سینمایی او به شمار می‌رود.

فیلم‌های کوتاه «برش» «بور بیجاده رنگ»، «سه‌شنبه: مامان» و فیلم داستانی «کورسو» از دیگر آثار او هستند. بابک خرمدین در سال ۸۸ جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی را برای فیلم بور بیجاده رنگ از جشنواره بین‌المللی فیلم آسا (فیلم‌های انسان‌دوستانه) دریافت کرد.

بیشتر از فرهنگ و هنر