جایزه ۲۰هزار پوندی برای رمزگشایی از یک پرونده۳۰‌ساله قتل در لندن

پنی بل، زن ۴۳ ساله‌ای که مادر دو فرزند بود، در ژوئن ۱۹۹۱ با ۵۰ ضربه چاقو به قتل رسید

چسد پنی بل در ۶ ژوئن ۱۹۹۱، در صندلی راننده جگوار XJS آبی‌رنگش در «گرینفورد» واقع‌در غرب لندن پیدا شد- Metropolitan Police

برای اطلاعات جدیدی که رمزگشایی از پرونده قتل «پنی بل» منجر شود که سه دهه پیش در اتومبیل خود به قتل رسید، ۲۰ هزار پوند جایزه تعیین شده است.

در ۶ ژوئن ۱۹۹۱ جسد این زن ۴۳ ساله که مادر دو فرزند بود، درحالی‌که ۵۰ ضربه چاقو بر آن دیده می‌شد، در صندلی راننده جگوار XJS آبی‌رنگش در پارکینگ استخر شنا، در «گرینفورد»، واقع‌در غرب لندن، پیدا شد.

سی سال بعد، دختر خانم بل برای کسب اطلاعات، درخواست جدیدی داده است.

پلیس لندن اکنون خواستار اطلاعات جدیدی است که بتواند به دستگیری و تعقیب قاتل خانم بل کمک کند.

پس از درخواست تجدیدنظر در برنامه «کرایم‌ واچ لایو» بی بی سی، دختر خانم بل، لورن بل، گفت: «سالگرد سی‌سالگی قتل مادرم لحظه بسیار دردناکی است، اما با کمک کرایم‌ واچ (دیده‌بان جرایم) و بینندگان آن، ممکن است ما تنها یک قدم با یافتن مجرمی که هنوز بین ما دارد صاف‌صاف راه می‌رود، فاصله داشته باشیم. هرگونه اطلاعات، زندگی خانواده ما را دگرگون خواهد کرد و یافتن قاتل اجازه می‌دهد که به لحاظ روانی این واقعه تلخ را پشت سر بگذاریم.»

 گروهبان سوزان استنسفیلد، کارآگاه پلیس لندن گفت که اگرچه هنگام کشف جسد خانم بل هیچ شاهدی در میان افراد مصاحبه‌شده شناسایی نشد، اما در ژانویه ۲۰۱۹ یک شاهد جدید با پلیس تماس گرفت. شاهد گفت روزی که خانم بل به قتل رسید او مردی را با لباس زیر دیده بود که خیس به نظر می‌رسید. آن مرد، از روی پل پیاده‌روی خیابان وسترن A40 در گرینفورد عبور می‌کرده است.

این شاهد، مظنون را مردی برنزه، در اوایل ۳۰ سالگی، بلندقد و با موهای کوتاه قهوه‌ای، شورت پادار راه راه آبی، یک تی‌شرت سفید، یک دستبند کلفت زنجیری و یک کوله‌پشتی توصیف کرده بود.

خانم بل، شریک یک آژانس کاریابی موفق در «کیلبورن» در شمال لندن بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در هنگام مرگ، او بر کار ساخت خانه خود در «دنهام باکینگهام‌شایر» نظارت داشت، جایی که با همسرش آلیستر و دو فرزندش زندگی می‌کرد.

او در حال انتخاب کف‌پوش چوب و کاغذ دیواری برای اتاق خواب خود بود. یک نمونه کاغذ دیواری در کنسول وسط اتومبیل و زیر بدن خانم بل پیدا شده بود. اعتقاد بر این است که نمونه کاغذدیواری، پیش از حمله باز شده است.

در روز قتل، خانم بل در ساعت۹:۴۰ صبح خانه را ترک کرده بود و به کارگران گفته بود که برای قرار ملاقات ۹:۵۰ صبح دیر خواهد آمد. با این حال، هیچ قرار ملاقاتی در دفتر خاطرات او ثبت نشده بود که غیرمعمول بود و هرگز مشخص نشد که او با چه کسی ملاقات کرده است. وقتی جسد او پیدا شد، مشخص بود که چیزی از کیف دستی خاکستری او به سرقت نرفته است.

سه روز قبل از قتل، خانم بل ۸۵۰۰ پوند از حساب بانکی مشترک با شوهرش برداشت کرده بود، اما پلیس هرگز دلیل این کار را کشف نکرد و پول هرگز پیدا نشد.

کارآگاه «استنسفیلد» از مردم خواسته است اگر هرگونه اطلاعات جدیدی، شبیه آنچه که شاهد سال ۲۰۱۹ گفته است، در این مورد دارند، خبر بدهند.

کارآگاه خطاب به مردم گفته است:«آیا در آن زمان شاهد چیز عجیبی بودید که فکر می‌کنید ممکن است به قتل مربوط باشد؟ یا این مرد را با لباس زیر دیدید و مشکوک به نظرتان رسید؟ اگر چنین است، ما باید در اسرع وقت با شما صحبت کنیم.»

گزارش تکمیلی از پرس اسوسیشن 

© The Independent

بیشتر از جهان