توصیه سازمان جهانی بهداشت در مورد ماسک نزدن افراد واکسینه شده

 «شرایط محلی را مدنظر قرار دهید»

 تاکنون بیش از ۱۵۳ میلیون دوز واکسن کووید-۱۹در ایالات متحده تزریق شده است- ANGELA WEISS / AFP

سازمان بهداشت جهانی روز جمعه اعلام کرد در صورتی که برخی کشورها بخواهند در محدودیت‌های استفاده از ماسک برای افراد واکسینه شدن در برابر کووید-۱۹، تغییراتی اعمال کنند، باید شرایط محلی را مدنظر قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مایک رایان، کارشناس ارشد فوریت‌های این نهاد بین‌المللی، در یک نشست مجازی در ژنو سوئیس گفت: «در صورتی که کشوری بخواهد از اجبار به پوشیدن ماسک فاصله بگیرد ... این امر باید با در نظر گرفتن دو مورد شدت سرایت (ویروس) در مناطق و سطح پوشش واکسیناسیون، انجام شود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ایالات‌متحده روز پنجشنبه توصیه کرد: «افرادی که واکسن کرونا را به‌طور کامل تزریق کرده‌اند نیازی ندارند که در فضاهای باز و کم جمعیت از ماسک استفاده کنند. در مورد اماکن سربسته، این مرکز اعلام کرده است که همه باید ماسک بر صورت داشته باشند.»

ساعاتی پیش از اعلام این خبر، دکتر آنتونی فاوچی، مشاور ارشد پزشکی دولت فدرال آمریکا، رسما راه را برای کسانی که واکسن کووید-۱۹ دریافت کرده‌اند باز کرد تا در فضای باز بدون ماسک باشند.

 تاکنون بیش از ۱۵۳ میلیون دوز واکسن کووید-۱۹در ایالات متحده تزریق شده است که در نتیجه آن، ۱۱۷ میلیون نفر به‌طور کامل در برابر این بیماری ایمن‌ شده‌اند.

بیشتر از جهان