چراغ سبز دکتر فاوچی به آمریکایی‌های واکسینه شده: در فضای باز ماسک لازم نیست

چرا بعضی‌ها هنوز از نداشتن ماسک در فضای باز «احساس گناه» می‌کنند؟

دکتر آنتونی فاوچی، مشاور ارشد پزشکی دولت آمریکا- GETTY IMAGES VIA AFP

دکتر آنتونی فاوچی، رسما راه را برای کسانی که واکسن کووید-۱۹ تزریق کرده‌اند، باز کرد تا در فضای باز بدون ماسک باشند.

مشاور ارشد پزشکی دولت آمریکا به شبکه سی‌بی‌اس گفت: «اگر واکسن زده‌اید، مجبور نیستید که در محیط‌های سر باز ماسک بزنید.» وی افزود که ماسک در فضای باز فقط در «شرایط غیرمعمولی» مورد نیاز است: «اگر در شرایطی هستید که کاملا متراکم است، جایی که مردم اساسا از سروکول هم بالا می‌روند، ماسک بزنید. اما در هر وقت دیگری، اگر واکسینه شده‌اید و در محوطه باز هستید، ماسک را کنار بگذارید.»

تضمین این کارشناس ارشد بیماری‌های واگیردار، در پی دستورالعمل دو هفته پیش دولت فدرال در مورد زدن ماسک ارائه می‌شود.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (سی‌دی‌سی)، از کسانی که واکسن نزده‌اند خواست وقتی در اماکن  روباز هستند از ماسک استفاده کنند. این مرکز از همه مردم نیز خواسته است در فضاهای آزاد پرجمعیت ماسک بزنند. در مورد اماکن سربسته، این مرکز اعلام کرده است که همه باید ماسک بر صورت داشته باشند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کاهش محدودیت‌ها در ماه آوریل اعلام شد. دکتر راشل لوینسکی، مدیر سی‌دی‌سی گفت که در بیشتر موارد، حضور «افراد واکسینه شده بدون ماسک در فعالیت‌های محیط باز، ایمن است. با این حال، ما همچنان به توصیه استفاده از ماسک در مناسبت‌های پرجمعیت در اماکن و محیط‌های باز ادامه می‌دهیم.»

برخی جمهوری‌خواهان و بسیاری از آن‌هایی که منتقد ماسک زدن در فضاهای باز هستند، روز چهارشنبه دکتر لوینسکی و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری را به «اغراق» در مورد انتقال بیماری در هوای آزاد متهم کردند؛ هر چند مسئولان می‌گویند توصیه‌های آن‌ها مبتنی بر شواهد و مدارک است.

اظهارات دکتر فاوچی در روز پنجشنبه، پس از آن بیان شد که گیل کینگ، مجری شبکه سی‌بی‌اس از او پرسید: چرا با وجود توصیه جدید سی‌دی‌سی، بعضی‌ها بابت استفاده نکردن از ماسک در محیط بیرون «احساس گناه» می‌کنند؟

تا امروز، بیش از ۱۵۳ میلیون دوز واکسن کووید-۱۹ در ایالات متحده تزریق شده است که در نتیجه آن، ۱۱۷ میلیون نفر به‌طور کامل در برابر این بیماری ایمن‌ شده‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان