عملیات«مترو»ارتش اسراییل، جان یک زن و سه کودک را گرفت

«نیروهای زمینی ارتش اسراییل بدون عبور از نوار مرزی غزه، حملاتی را به تونل‌های حماس انجام داده‌اند»

 درپی تازه‌ترین عملیات نیروی زمینی ارتش اسراییل، تا کنون یک زن و سه فرزندش کشته شده‌اند-MAHMUD HAMS / AFP

 نیروی زمینی ارتش اسراییل بامداد روز جمعه تونل‌های حماس در مرز غزه و اسرائیل را گلوله باران کرد. در جریان این حملات یک زن و سه فرزندش جان باختند.

به گزارش رویترز، روز جمعه ارتش دفاعی اسرائیل به دنبال تداوم درگیری‌ها با غزه و در پی حملات موشکی حماس به شهرهای اسرائیل ، حملات گسترده‌ای را علیه شبکه‌ای از تونل‌های این گروه در غزه انجام داده است. ارتش اسرائیل، این عملیات را «مترو» نامیده است

رویترز به نقل از سخنگوی ارتش اسرائیل گزارش داده:«به دنبال ورود در گیری‌ها به پنجمین روزو تداوم آن، نیروهای زمینی ارتش اسراییل بدون عبور از نوار مرزی غزه، حملاتی را به تونل‌های حماس انجام داده‌اند.»

این حملات که سخنگوی ارتش اسرائیل مدت آن را ۴۰ دقیقه اعلام کرده، قبل ازطلوع آفتاب صورت گرفته است.

همزمان، در شبکه های اجتماعی  از جمله توییتر ،اخبار این حملات و آماد گی نیروهای زمینی ارتش اسراییل منتشر شده است. در توییتر ارتش دفاعی اسرائیل آمده است این حملات توپخانه‌ای و بمباران‌ها، با استفاده از ۱۶۰ فروند هواپیما، تانک، توپخانه و یگان پیاده در امتداد مرزهای غزه واسرائیل طراحی شده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همچنین درحساب کاربری ارتش دفاعی اسراییل در توییتر آمده است که این ارتش با  جت‌ها و هواپیماهایش به تعدادی از سایت‌های پرتاب موشک حماس و پایگاه‌های رصد در غزه حمله کرده است . پیشتر در توییت دیگری این حساب کاربری از طراحی حمله به ۱۵۰ هدف در غزه خبر داده بود.

سخنگوی ارتش اسرائیل گفته است که این عملیات شامل آتش توپخانه و تانک از خاک اسرائیل بوده است.

مقامات بهداشتی در شمال غزه اعلام کرده‌اند درپی تازه‌ترین عملیات نیروی زمینی ارتش اسراییل، تا کنون یک زن و سه فرزندش کشته شده‌اند.

این عملیات به رغم درخواست دبیر کل سازمان ملل متحد برای پایان فوری این جنگ انجام گرفته است .

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز درباره عملیات «مترو»ارتش اسراییل، گزارش داده است که نیروی زمینی ارتش اسراییل با حضور ۹ هزار نفر که به مرزهای اسرائیل فراخوانده شده اند صورت گرفته است.

پس از گذشت پنج روز از درگیری‌ها میان فلسطینی‌‌ها واسرائیل، ارتش اسرائیل بیش از ۶۰۰ حمله هوایی به منطقه غزه داشته استږ در جریان این حملات، حداقل سه بلوک آپارتمانی تخریب شده‌اند.

در این درگیری‌ها حماس ۱۸۰۰ موشک بهسوی اسرائیل پرتاب کرده است.

شبکه تلویزیونی الجزیره، به نقل از وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده است آمار کشته‌شدگان فلسطینی به ۱۱۹ نفر رسید. ۳۱ نفر آن‌ها کودک و ۱۹ نفر زن هستند، آمار مجروحان نیز به ۸۳۰ نفر رسیده است.

از زمان آغاز درگیری‌ها تا به امروز، یعنی از روز دوشنبه تا به امروز، ۹ اسرائیلی کشته و ۱۳۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

در پی این حملات، موج خشونت در اسرائیل با درگیری‌های میان اعراب و اسرائیلیان در حوالی بیت المقدس و چند شهر دیگر نیز شدت گرفته و همچنان ادامه دارد.

بیشتر از جهان