دبیرکل سازمان ملل خواستار پایان جنگ اسرائیل و غزه شد

گوترش هشدار داده که این حملات منجر به افزایش افراطی‌گری و رادیکالیسم در منطقه خاورمیانه خواهد شد

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل-MAXIM SHEMETOV / POOL / AFP

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، روز جمعه در توییتی از طرف‌های درگیر در غزه و اسرائیل خواست تا هر چه سریع‌تر به جنگ پایان دهند.
آنتونیو گوترش برای دومین بار است خواستار گفت‌وگوهای دیپلماتیک برای صلح در این منطقه شده است. او با تکید بر اینکه ادامه درگیری‌ها به کشته شدن مردم بی‌گناه خواهد انجامید، با احترام به روح عید خواستار توقف جنگ در غزه و اسرائیل شده است.
او در این پیام توییتری همچنین هشدار داده که این حملات منجر به افزایش افراطی‌گری و رادیکالیسم در منطقه خاورمیانه خواهد شد.
دبیر کل سازمان ملل پیش‌تر درباره مناقشات اسرائیل و غزه از ملت‌های جهان خواسته بود تا از گسترش جنگ جلوگیری کنند و تأکید کرده بود که در قرن حاضر همه‌چیز از بحران آب‌وهوا تا گسترش سلاح‌های هسته‌ای و فشار بر حقوق بشر با هم مرتبط هستند.

او نوشت:« به احترام روح عید ، من خواستار کاهش سریع و توقف جنگ در غزه و اسرائیل هستم. بسیاری از غیرنظامیان بی گناه درگذشته اند. این درگیری فقط می تواند باعث افزایش رادیکالیسم و افراط گرایی در کل منطقه شود.»


در پنجمین روز از جنگ میان غزه و اسرائیل و به دنبال تشدید درگیری‌ها کشورهای تونس، نروژ و چین نیز درخواست جلسه اضطراری در شورای امنیت سازمان ملل دادند. قرار است این جلسه روز یکشنبه برگزار شود.
قبل‌تر ایالات‌متحده با برگزاری این جلسه مخالفت کرده و درخواست فرصت بیشتری برای گفت‌وگوهای دیپلماتیک کرده بود.

بیشتر از جهان