حراجی ساتبیز نقاشی بنکسی را در ازای ارز دیجیتال فروخت

در مزايده روز چهارشنبه در نیویورک، طی نبرد ۱۴ دقیقه‌ای میان چهار خریدار، نقاشی بنکسی به قیمت ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار فروخته شد

«عشق در هوا موج می‌زند» به قیمت ۱۲.۹۰۰ میلیون دلار فروخته شد-JUSTIN TALLIS / AFP

حراجی ساتبیز برای اولین بار در ازای فروش یکی از نقاشی‌های معروف بنکسی به نام «عشق در هوا موج می‌زند» پذیرفت که پول آن را در قالب ارز دیجیتال دریافت کند.

در مزايده روز چهارشنبه در نیویورک، طی نبرد ۱۴ دقیقه‌ای میان چهار خریدار، نقاشی بنکسی به قیمت ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار فروخته شد.

ساتبیز در توییتی نوشت:‌ «این اولین بار است که در یک حراج،  در ازای فروش یک اثر هنری ملموس و واقعی رمزارز دریافت می‌‌شود.»

ساتبیز در نیویورک، برای این کار، با پلتفرم رمزارز «کوین‌بیس» برای پذیرش سرمایه‌ دیجیتال، بیت‌کوین و اتریوم که بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال دنیا تلقی می‌شوند، همکاری کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حراجی ساتبیز اعلام نکرده که در ازای فروش اثر هنری بنکسی، کدام‌یک از ارزها را پذیرفته است.

قبل از حراج فوق، ساتبیز اعلام کرده بود که اکثریت شرکت‌کنندگان در یکی از نظرسنجی‌های این سازمان، گفته بودند که ارز دیجیتال اتر را برای خرید آثار هنری ترجیح می‌دهند.

آثار بنکسی، طی سال‌ها طرفداران سرشناس بسیاری پیدا کرده و بسیاری از بازیگران، ورزشکاران، موزیسین‌ها و هنرمندان معروف آثار او را می‌خرند.

بیشتر آثار بنکسی در انتقاد از مسائل جهانی مانند تروریسم، مسائل سیاسی و سرمایه‌داری است. بنکسی یک رشته نقاشی را روی دیوار هشت متری حائل در کرانه غربی رود اردن کشیده است.

ساتبیز گفته است که قبول ارز دیجیتال برای آثار هنری «گامی مهم به شمار می‌رود و با افزایش علاقه‌مندی به دارایی‌های غیرملموس و دیجیتال شاهد تمایل بیشتر مجموعه‌داران به استفاده از گزینه‌های پرداخت جدید هستیم.»

بیشتر از زندگی