کارزار هدیه ۵ دلاری شاهزاده هری و مگان مارکل

شاهزاده هری و مگان مارکل به‌مناسبت دو سالگی فرزندشان از مردم دعوت کردند ۵ دلار برای گسترش واکسیناسیون کرونا اهدا کنند

شاهزاده هری و مگان مارکل و پسرشان آرچی- Dominic Lipinski / AFP

شاهزاده هری و مگان مارکل از مردم خواسته‌اند که به مناسبت دومین سالگرد تولد فرزندشان آرچی برای کمک به گسترش واکسیناسیون کرونا به صندوقی پول اهدا کنند.

روز پنجشنبه ۶ مه، اولین فرزند این زوج دو ساله شد. به این مناسبت، دوک و دوشس ساسکس بیانیه‌ای در تارنمای خود موسوم به «آرچ‌ول» (Archewell) منتشر کردند و از هوادارانشان خواستند که برای گسترش دسترسی به واکسن کرونا در کشورهای در حال توسعه، پنج دلار هدیه کنند.

در این بیانیه می‌خوانید: «در سالروز تولد آرچی، با ما در حمایت از گسترش عدالت در دسترسی به واکسن همراه شوید.» در ادامه آمده است: «حمایت گرمی که در دو سال گذشته از زمان تولد آرچی دریافت کرده‌ایم، مایه دلگرمی بسیار بوده است.»

«بسیاری از شما از طرف او به موسسات خیریه کمک مالی می‌کنید و این مناسبت را بهانه‌ای می‌کنید برای کمک به دیگران با اهدای پول یا کار داوطلبانه‌ــ که فقط برآمده از خوش‌قلبی شماست. برای نیازمندان کمک مالی جمع‌آوری می‌کنید و این کار را خودجوش و فداکارانه انجام می‌دهید. بسیار سپاسگزاریم.»

این زوج که در حال حاضر در انتظار تولد فرزند دوم خود هستند، سپس مردم را به اهدای کمک مالی «برای گسترش دسترسی خانواده‌ها به واکسن در آسیب‌پذیرترین نقاط جهان» دعوت کردند، با این توضیح که پنج دلار می‌تواند هزینه یک دوز واکسن را برای «یک شخص نیازمند» پوشش دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آن‌ها نوشته‌اند: «تا زمانی که همه، در هر جای جهان، به واكسن دسترسی یکسان نداشته باشند، نمی‌توان از مصیبت کرونا به تمامی رها شد.» و افزوده‌اند: «موفق شده‌ایم پشتیبانی تعدادی از سازمان‌ها را نیز برای این هدف جلب كنیم. هر پنج دلاری که شما اهدا کنید، به‌شکل خودكار با کمک تکمیلی این سازمان‌ها، به ۲۰ دلار تبدیل می‌شود و هزینه چهار دوز را پوشش می‌دهد.»

دوک و دوشس در تارنمایشان گفتند که قادر نیستند «روشی شگفت‌انگیزتر برای بزرگداشت» تولد آرچی تصور کنند، سپس درباره اهمیت اهدای مبالغ کوچک سخن گفتند.  

مگان و هری نوشتند: «اگر همه کمک کنیم، با دلسوزی برای کسانی که می‌شناسیم و آن‌هایی که نمی‌شناسیم، می‌توانیم تاثیری عمیق بگذاریم. حتی یک کمک کوچک نیز می‌تواند موج‌وار اثرگذار باشد. با یاری هم می‌توانیم از یکدیگر مواظبت و محافظت کنیم.»

دوک و دوشس، همراه با این درخواست، عکس جدیدی از کودک دو ساله‌شان را به اشتراک گذاشتند. در آن عکس، آرچی شلوار جین و ژاکت پوشیده، پشت به دوربین است و یک دسته بادکنک در دست دارد.

پیش از درخواست این زوج برای جمع‌آوری کمک مالی به‌مناسبت تولد آرچی، اعضای خاندان سلطنتی، از جمله شاهزاده ویلیام، کیت میدلتون و ملکه، برای آرچی پیام تبریک فرستاده بودند.

در پیام تبریک ملکه ،که در حساب رسمی توییتر خاندان سلطنتی به اشتراک گذاشته است، همراه عکسی از دوک و دوشس که آرچی را در بغل دارند، آمده است: «دومین سالگرد تولد آرچی مونت‌باتن‌ـ‌ویندزور خجسته باد!»

© The Independent

بیشتر از زندگی