یادداشت کارمند سفارت سوئیس در تهران: جسدم را بسوزانید و کنار فرزند فوت‌شده‌ام دفن کنید

ماموران با تطبيق دستخط، تایید کرده‌اند که یادداشت را قربانی نوشته، هرچند تحقیقات بیشتر در این باره ادامه دارد

سفارت سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع ایالات متحده در ایران نیز فعالیت می‌کند- basnews

به گزارش منابع خبری در ایران، تیم تحقیقات جنایی درباره مرگ دبیر اول سفارت سوئیس در تهران، از کشف یک یادداشت روی میز در سالن پذیرایی منزل او خبر داده است.

پیشتر در روز سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت، رسانه‌ها از سقوط یک فرد از برج آبشار در محله‌ کامرانیه در شمال تهران خبر داده و گفته بودند که معلوم نیست دلیل مرگ خودکشی بوده یا بر اثر حادثه رخ داده است.

سپس وزارت خارجه سوئیس اعلام کرد که فرد مورد اشاره یکی از کارکنان سفارت، و مرگ او بر اثر حادثه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری انتخاب دست‌نوشته‌ای که در خانه او پیدا شده به زبان انگلیسی است و می‌گوید:‌ «جسدم را به سوئیس منتقل کرده و به پسرم اطلاع دهید. سپس جسدم را بسوزانید و خاکستر آن را کنار فرزند فوت‌شده‌ام دفن کنید.» او همچنین در این یادداشت خواستار انتقال دارایی خود به پسر دیگرش می‌شود. این یادداشت احتمال خودکشی او را تقویت کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش انتخاب، یادداشت فوق درباره سقوط چیزی نمی‌گوید و بدون تاریخ و امضا است و ماموران با تطبيق دستخط، تایید کرده‌اند که یادداشت را قربانی نوشته، هرچند تحقیقات بیشتر در این باره ادامه دارد.

بنا به گزارش‌ها یکی از همسایه‌ها به ماموران گفته است که شب قبل حدود نیم ساعت پس از نیمه‌شب صدای مهیبی را شنیده است. کارشناسان می‌گویند این صدا احتمالا مربوط به زمان سقوط کارمند سفارت سوییس بوده که صبح سه‌شنبه جسد وی در فضای سبز برج کشف شد.

معاينه جسد نشان داده که هیچ آثار جراحت که حاکی از درگیری در زمان قبل از مرگ باشد، دیده نشده و آپارتمان او در طبقه هفدهم برج نیز مرتب و بدون به‌هم‌ریختگی گزارش شده است.

کارمند فوت‌شده سفارت سوئیس در تهران، که در رسانه‌ها از او به نام «س.ب» یاد شده، از همسرش جدا شده و تنها زندگی می‌کرد. او دو فرزند داشت که یکی از آنها فوت کرده و دیگری که پسری ۲۱ ساله است در سوئیس زندگی می‌کند.

به دنبال قطع مناسبات دیپماتیک تهران و واشنگتن پس از انقلاب ۱۳۵۷، سوئیس به عنوان حافظ منافع ایالات متحده آمریکا در ایران عمل کرده است.