کی بخوابیم که سرحال بیدار شویم؟

«هر شب مغز شما چند چرخه خواب را تجربه می‌کند. هر چرخه با خوابی نرم آغاز شده و بعد به خواب عمیق می‌روید و سپس مرحله خواب‌دیدن است و در آخر دوباره به خواب نرم می‌رسیم»

برای محاسبه بهترین زمان خوابیدن برای این‌که در پایان چرخه خواب بیدار شوید،باید زمانی که می‌خواهید بیدار شوید را در نظر بگیرید و در بازه‌هایی ۹۰ دقیقه‌ای به عقب برگردید و بهترین زمان خوابیدن را حساب کنید-عکس از هنر زندگی

اگر به طور مرتب پس از بیدار شدن از خواب احساس خستگی می‌کنید در حالی که برای مدتی کافی خوابیده‌اید شاید به این دلیل باشد که زمانی در چرخه خواب خود بیدار شده‌اید.

در ویدیویی تیک‌تاکی که از طرف دکتر کاران راج، جراح نظام پزشکی بریتانیا، منتشر شده است او می‌گوید تغییر زمان خواب برای انطباق با الگوی خواب، خود می‌تواند باعث احساس سرزندگی هنگام بیداری شود.

دکتر راج در این ویدیو که ۱.۶ میلیون نفر بازدیدکننده داشته است، توضیح می‌دهد که چگونه می‌توان چرخه طبیعی خواب را سپری کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت: «هر شب مغز شما چند چرخه خواب را تجربه می‌کند. هر چرخه با خوابی نرم آغاز شده و بعد به خواب عمیق می‌روید و سپس مرحله خواب‌دیدن است و در آخر دوباره به خواب نرم می‌رسیم.»

دکتر راج توضیح داد هر یک از این چرخه‌ها حدود ۹۰ دقیقه طول می‌کشد. او گفت بهترین احساس اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که هنگام خوابی نرم بیدار شویم.

او ادامه داد: «بیشترین احساس سرزندگی مربوط به وقتی است که در پایان یکی از این چرخه‌های ۹۰ دقیقه‌ای از خواب بیدار شوید. این به آن دلیل است که در این حالت در نزدیک‌ترین وضعیت به حالت بیداری به سر می‌برید.»

این جراح گفت چگونه با استفاده از این دانش شانس بهتر خوابیدن و احساس استراحت کامل بعد از خواب را افزایش دهید.

برای محاسبه بهترین زمان خوابیدن برای این‌که در پایان چرخه خواب بیدار شوید، ابتدا باید زمانی که می‌خواهید بیدار شوید را در نظر گرفته باشید و بعد در بازه‌هایی ۹۰ دقیقه‌ای به عقب برگردید و بهترین زمان به خواب رفتن را حساب کنید.

دکتر راج توضیح داد: «در بازه‌هایی ۹۰ دقیقه‌ای به عقب برگردید تا به زمانی که می‌خواهید بخوابید نزدیک شوید.»

نظرات نوشته شده در پایین پست نشان می‌دهد این نظریه با تجربه برخی از افراد هماهنگ است.

یکی از کاربران نوشت: «این توضیح می‌دهد چرا من بعد از ۸ ساعت خوابیدن هنوز احساس خستگی می‌کنم.»

شخص دیگری نوشت: «خیره‌کننده است. من سه سال است که در شیفت شب کار می‌کنم و ۶ صبح به خواب می‌روم و سر ظهر بیدار می‌شوم. دقیقا ۶ ساعت خواب برای هر شب.»

© The Independent