جان تراولتا: رقص با شاهدخت دایانا «مثل افسانه‌ پریان بود»

قرار است به مناسب تولد ۶۰ سالگی دایانا در روز اول ژوئیه، از مجسمه او رونمایی شود

رقص شاهدخت دایانا با هنرپیشه و خواننده آمریکایی، جان تراولتا در کاخ سفید- Alamy Stock Photo

جان تراولتا، تجربه رقصیدن با شاهدخت دایانا در مراسم رسمی کاخ سفید را به «داستان پریان» تشبیه کرد و گفت که هرگز آن را فراموش نخواهد کرد. 

این زوج در مراسمی به میزبانی رونالد ریگان، رئیس‌جمهور وقت و نانسی ریگان بانوی اول درسال ۱۹۸۵، با هم رقصیدند و مورد تحسین حضار قرار گرفتند.

تراولتا که در آن زمان به دلیل ایفای نقش‌ در فیلم‌های «تب شنبه شب» و «گریس»، شهرت جهانی یافته بود، در مورد آن رقص با مجله «اسکوایر مکزیک» صحبت کرده است. 

او گفت: «محل را در نظر بگیرید. ما در کاخ سفید هستیم. نیمه شب است. پیست رقص عین یک رویا است. من به او نزدیک می‌شوم، دستش را لمس می‌کنم و از او دعوت می‌کنم با من برقصد. او می‌چرخد، لبخند فریبنده‌ و کمی غمگینش را تحویلم می‌دهد و دعوتم را می‌پذیرد. بعد هم مثل افسانه‌های پریان، با هم می‌رقصیم.»

ستاره ۶۷ ساله فیلم «پالپ فیکشن» گفت که پیش از این مراسم فکر نمی‌کرده که با یکی از اعضای خانواده سلطنتی برقصد: «فکر نمی‌کردم از من بخواهند که با او برقصم. اما این افتخار بزرگ نصیب من شد و با خودم فکر کردم حتما یک دلیلی دارد که این فرصت به من داده شده و باید به بهترین نحو انجامش بدهم؛ به این معنی که باید رقص را به خوبی هدایت می‌کردم و مطمئن می‌شدم که هر دو از آن لذت می‌بریم. این قسمت آسان بود، اما صرف سلام و احوالپرسی کردن مناسب با دایانا، با اعتمادی به نفسی که او داشت و درخواست رقص از وی، کار بسیار سختی بود. چه کسی تصور می‌کرد روزی چنین اتفاقی برایش می‌افتد؟ آن لحظه جادویی و بی‌نظیر در خاطرم حک شده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ستاره فیلم «گت شورتی» (کوتوله را بگیرید) قبلا در مصاحبه‌ با شبکه تلویزیونی «اِن» (Één) هلند فاش کرده بود که نانسی ریگان به او گفته است که شاهدخت دیانا مایل است با او برقصد. او به یاد آورد: «خانم ریگان گفت که این خواسته‌ او است. من نیمه شب روی شانه‌اش زدم و ‌گفتم: آیا می‌توانم افتخار این رقص را داشته باشم؟ او هم برگشت و سرش را به همان روش همیشگی «لیدی دایانا» کمی پایین آورد و پیش به سوی پیست رقص، ۱۵ دقیقه با هم رقصیدیم.» 

او اضافه کرد: «من هرگز آن را فراموش نخواهم کرد. بسیار خوشحالم که این افتخار نصیب من شد و به طور حتم می‌دانم که برای دایانا هم این یکی از بهترین تجربه‌ها در سفرش به ایالات متحده بود؛ تجربه مورد علاقه‌اش بود. برای همین احساس می‌کنم من حس خوبی برای او ایجاد کردم، او حس خوبی برای من ایجاد کرد و بسیار متاسفم که دیگر نیست.» 

قرار است به مناسب تولد ۶۰ سالگی دایانا در روز اول ژوئیه، از مجسمه او رونمایی شود.

شاهزاده هری و شاهزاده ویلیام این مجسمه را به مناسبت بیستمین سالمرگ وی سفارش داده‌اند و قرار است در باغ سانکن گاردن کاخ کنزینگتون، یکی از مکان‌های مورد علاقه او در محوطه کاخ، نصب شود. 

از قرار شاهزاده هری برای مراسم رونمایی به انگلستان باز می‌گردد اما ممکن است به تنهایی سفر کند زیرا همسرش مگان در تابستان، اولین فرزند دخترشان را به دنیا می‌آورد. برای مگان به دلیل بارداری، مجوز پزشکی لازم برای سفر به انگلستان به منظور شرکت در مراسم تدفین دوک ادینبورگ صادر نشد و وی این مراسم را در آمریکا، از تلویزیون تماشا کرد. 

© The Independent

بیشتر از زندگی