آی‌پد جدید با تراشه معروف اپل به بازار می‌آید

اگر در مقابل دوربین این آی‌پد حرکت کنید، تصویر شما در مرکز ویدئو باقی خواهند ماند

این «آی‌پد پرو»، یک دوربین جلوی جدید فوق‌العاده «واید» هم خواهد داشت که به خصوص برای تماس‌های ویدیویی مفید خواهد بود-APPLE

شرکت اپل، نسخه جدیدی از «آی‌پد پرو» (iPad Pro) را روانه بازار می‌کند که تراشه معروف ساخت خود این شرکت در آن به کار رفته است.

این تراشه با نام ام۱ (M1) سال گذشته برای اولین بار در رایانه‌های اپل مورد استفاده قرار گرفت. اپل هنگام رونمایی آن محصول، اعلام کرد که این تراشه، عملکرد رایانه را ۵۰ درصد افزایش می‌دهد.

تبلت یاد شده، فناوری جدید نمایشگر مینی ال‌ای‌دی که از «پرو دیسپلی ایکس‌دی‌آر» (Pro Display XDR) وام گرفته و اولین بار با مک‌ پرو (Mac Pro) رونمایی شد، را هم در خود دارد. در معرفی این محصول، اپل این نمایشگر را «لیکیوید رتینا ایکس‌دی‌آر» (Liquid Retina XDR) نامیده و می‌گوید که به کارگیری آن برای تبلت، «یک چالش بزرگ» بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گرچه قرار است که اپل، دو مدل «پرو» از این تبلت را در اندازه‌های ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی روانه بازار کند اما فقط مدل بزرگتر این صفحه نمایش جدید را خواهد داشت؛ اما هر دو مدل، از طیف وسیعی از قابلیت‌های جدید از جمله ارتباطات «نسل پنجم» (5G) برخوردار خواهند بود. شرکت اپل در سال گذشته، برای تولید مدل جدید آیفون از فن‌آوری ارتباطات نسل پنجم، بهره فراوانی برد. با ارائه محصول جدید، اینک فناوری مذکور در تبلت نیز استفاده خواهد شد.

این «آی‌پد پرو»، یک دوربین جلوی جدید فوق‌العاده «واید» هم خواهد داشت که به خصوص برای تماس‌های ویدیویی مفید خواهد بود. این ویژگی که «سنتر اسیتج» (مرکز صحنه) نامیده شده، این امکان را فراهم می‌کند که حتی در صورت حرکت کاربر در مقابل دوربین، تصویر او در مرکز ویديو باقی بماند. این همان فناوری است که پیش از این فیس‌بوک در محصولات خود عرضه کرده بود.

در قسمت پایین آی‌پد پروی جدید، اتصال «تاندربُلت» (نوعی رابط سخت‌افزاری) هم تعبیه شده است که امکان اتصال به نمایشگرهای بزرگ و نیز انتقال سریع فایل‌ را فراهم می‌کند.

قیمت آی‌پد پرو ۱۱ اینچی از ۷۴۹ پوند آغاز می‌شود؛ در حالی که قیمت پایه نسخه ۱۲.۹ اینچی، ۹۹۹ پوند است. فروش هر دو تبلت از نیمه دوم ماه مه آغاز خواهد شد.

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی