«سوپرلیگ فوتبال شبیه رقابت میان فدرر و نادال است»

فلورنتینو پرز از ایجاد یک سوپرلیگ اروپایی به عنوان رقیبی برای لیگ قهرمانی یوفا دفاع کرده است

فلورنتینو پرز، رئیس رئال مادرید: «بی‌اطمینانی‌های مالی در باشگاه‌های بزرگ اروپا، مستلزم ایجاد تغییراتی فوری است» - FRANCK FIFE / AFP

فلورنتینو پرز سوپرلیگ فوتبال را با راجر فدرر و رافائل نادال مقایسه و تاکید کرده است برای عملی کردن آن نظراتی را که برای تغییر موضع باشگاه‌های مخالف ارائه شود، مد نظر قرار خواهد داد. 

رئیس رئال مادرید از نظر ایجاد یک سوپرلیگ اروپایی به عنوان رقیبی برای لیگ قهرمانی یوفا دفاع کرده اما تکرار کرده است که بی‌اطمینانی‌های مالی در باشگاه‌های بزرگ اروپا که با همه‌گیری کووید تشدید شده، مستلزم ایجاد تغییراتی فوری است.

به‌رغم این‌که باشگاه‌های آرسنال، چلسی، لیورپول، منچستر سیتی، منچستر یونایتد، تاتنهام هاتسپر، اتلتیکو مادرید و اینترمیلان از تمایلشان به خروج از سوپر‌لیگ گفته‌اند اما پرز همچنان می‌گوید این لیگ مانند رقابت‌های عمده در تنیس است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پرز به نشریه ال لاگوئرو گفت: «این یک هرم است که پول از ارتفاع آن به پائین می‌ریزد. پول برای همه هست. اگر نادال با فدرر بازی کند، همه (این بازی را) تماشا می‌کنند. اگر نادال با بخت ۸۰ تنیس جهان بازی کند، کسی آن را نگاه نمی‌کند.» 

پرز افزود: «فوتبال عوض می‌شود و به نظر می‌رسد نسل جدید خواهان چیزهای متفاوتی است. ما تصور می‌کنیم همان چیزها قبلی را از ما می‌خواهند، اما این‌طور نیست. امروز چیزهای دیگری توجه جوانان را به خود جلب می‌کند. ما باید آنها را به تماشای بازی‌های فوتبال، به بازی‌های رقابتی تشویق کنیم. بنابراین تلویزیون نقش موثری دارد.» 

او گفت: «قراردادها توسط افراد جدی و بازرگانانی که این دنیا را می‌شناسند امضا می‌شود. ما شب گذشته توافق کردیم  که قدری صبر کنیم و توضیح بیشتری بدهیم اما نظرهای دیگر را نیز بررسی خواهیم کرد. مساله این است که آنها (الکساندر سفرین، رئیس یوفا) همان روز بعد با تهاجم هرچه بیشتر نظر ما را کشتند. بی‌تردید ما مرتکب اشتباهاتی شدیم اما آنها از قصد ما اطلاع داشتند و در کمینمان بودند. اینها اشخاصی هستند که نمی‌خواهند منافعشان را از دست بدهند.»

© The Independent

بیشتر از فوتبال