فلورنتینو پرز: سوپرلیگ اروپا می‌تواند فوتبال را نجات دهد

بسیاری از باشگاه‌های بزرگ اسپانیا، ایتالیا و بریتانیا خواهان یافتن راه حلی برای رفع اوضاع وخیم مالی هستند

پرز که به عنوان رئیس این لیگ جدید منصوب شده با اشاره به مشکلات مالی ناشی از همه‌گیری کووید‌- ۱۹ از این رقابت جدید دفاع کرده است-FRANCK FIFE / AFP

فلورنتینو پرز از ایده ایجاد یک سوپرلیگ اروپا دفاع کرده و گفته است این اقدام برای «نجات فوتبال» در «لحظه‌ای حساس» لازم است.

اظهارات پرز اسپانیایی در گرماگرم تعهد ۱۲ باشگاه فوتبال اروپا برای پیوستن به یک رقابت جدید ایراد شده که «در اولین فرصت» آغاز خواهد شد. 

پرز که به عنوان رئیس این لیگ جدید منصوب شده با اشاره به مشکلات مالی ناشی از همه‌گیری کووید‌- ۱۹ از این رقابت جدید دفاع کرده است.

پرز به نشریه «ال چیرینگیتو» گفت: «جنبه جالب فوتبال رقابت میان باشگاه‌های بزرگ، ارزش آن برای شبکه‌های تلویزیونی و عایدات ناشی از آن است. تنها ثروتمندان نیستند که خواهان یک سوپرلیگ هستند. ما می‌خواهیم فوتبال را در این لحظه حیاتی نجات دهیم.»

پرز افزود: «فوتبال باید در سطح جهانی جذاب‌تر شود. در عوض ایجاد لیگ قهرمانی – زیرا همانند سال ۱۹۵۰ علاقه به فوتبال کاهش یافته – این تغییر حتی در صورت مخالفت‌های فیفا و یوفا صورت می‌گیرد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فلورنتینو پرز گفت: «اما فوتبال اینگونه تغییر کرد. فوتبال هم مثل هر چیز دیگری در زندگی باید متحول شود. فوتبال باید خود را با شرایط زندگی کنونی ما تطبیق دهد. علاقه به فوتبال و به همراه آن منافعش از شبکه‌های تلویزیونی کاهش می‌یابد. ما (از پیش) قصد داشتیم یک سوپرلیگ راه‌اندازی کنیم و همه‌گیری به آن اضطرار بیشتری بخشید: حال همه ما در فوتبال نابود شده‌ایم.» 

رئيس این لیگ جدید افزود: «ما این جا در رئال مادرید وجوه زیادی را از دست داده‌ایم، همه در شرایط بسیار بدی قرار گرفته‌ایم. جایی که هیچ سودی حاصل نمی‌شود و تنها راه (حل مساله) بازی‌های رقابتی بیشتر در طول هفته است. سوپرلیگ، باشگاه‌ها را از نظر مالی نجات می‌دهد.»

پرز گفت: «بسیاری از باشگاه‌های بزرگ اسپانیا، ایتالیا و بریتانیا خواهان یافتن راه حلی برای رفع اوضاع وخیم مالی هستند و تنها راه بازی‌های رقابتی بیشتر است. سوپرلیگ درعوض بازی‌های لیگ قهرمانی، می‌تواند به باشگاه‌ها امکان دهد تا عایدات ازدست رفته‌شان را احیا کنند.»

© The Independent

بیشتر از فوتبال