«هر مدیری از فرصت دیگران برای واکسن کرونا استفاده کند باید برکنار شود»

برخی از اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری آبادان سهمیه واکسن پاکبان‌ها را برای خود استفاده کرده‌اند

با آغاز موج چهارم همه‌گیری کووید-۱۹ در ایران، آمار موارد ابتلا و مرگ ناشی از آن افزایش یافته- WANA via REUTERS

به دنبال انتشار خبر استفاده واکسن‌های کووید-۱۹ تخصیص داده شده به پاکبان‌‌ها توسط برخی اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری آبادان، معاون اول رئیس جمهوری ایران روز سه‌شنبه گفت هر مدیری که با سوءاستفاده از فرصت دیگران واکسن بزند، صلاحیت مدیریت ندارد و باید به سرعت از مسئولیت کنار گذاشته شود.

اسحاق جهانگیری طی دستوری به وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا تاکید کرد: هر مدیری در هر رده‌ای خارج از روال و برنامه وزارت بهداشت و با سوءاستفاده از فرصت دیگران واکسن بزند، صلاحیت مدیریت ندارد و به اعتماد عمومی خسارت زده است و به سرعت باید از مسئولیت کنار گذاشته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری ایران، این دستور به وزیر بهداشت نیز ابلاغ شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شکرالله سلمان‌زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان روز جمعه گفت برخی از اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری آبادان سهمیه واکسن پاکبان‌ها را برای خود استفاده کرده‌اند. به گفته او، در فهرست اسامی پاکبان‌ها که دارای اولویت‌ دریافت واکسن هستند، نام تعدادی از مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر آبادان قرار داشت.

انتشار این خبر بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و در میان کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی داشت و دادستان آبادان روز شنبه گفت هر چند مصاحبه‌هایی در این خصوص انجام شده، اما دستگاه قضائی تحقیقات میدانی و نامحسوس خود توسط مراجع مختلف در سطح شهرستان آبادان را آغاز کرده است و این تحقیقات همچنان ادامه دارد.

این در حالی است که با آغاز موج چهارم همه‌گیری کووید-۱۹ در ایران، آمار موارد ابتلا و مرگ ناشی از آن افزایش یافته و هنوز چشم‌انداز امیدوارکننده‌ای از تهیه واکسن مورد نیاز برای مایه‌کوبی سریع عمومی مشاهده نمی‌شود و مسئولان جمهوری اسلامی در روزهای اخیر مشکل تلاش کرده‌اند مسئولیت را به گردن دیگران بیاندازد.

وزارت بهداشت ایران پیشتر در روز سه‌شنبه اعلام کرد که تاکنون ۴۸۰ هزار و ۶۴۶ نفر در سراسر ایران دوز اول واکسن کرونا و ۱۴۱ هزار و ۱۷۶ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۶۲۱ هزار و ۸۲۲ دوز رسیده است. جمعیت ایران در سال ۱۳۹۸ از مرز ۸۳ میلیون نفر گذشت.