تساوی لیورپول مقابل لیدزیونایتد در شب تنش و التهاب در فوتبال اروپا

کلوپ، دو امتیاز حساس را از دست داد و شاید تا آخر فصل برای از دست دادن چنین موقعیتی، حسرت بخورد

بازیکنان تیم فوتبال لیدز با پیراهن هایی اعتراض آمیز نسبت به سوپر لیگ اروپا - Paul ELLIS / POOL / AFP

هفته سی و دوم رقابت‌های لیگ برتر انگلستان و تنها مسابقه در روز دوشنبه بین دو تیم لیدز یونایتد و لیورپول که برای قرمزها رقابتی بسیار مهم به شمار می آمد، با خبر ناگهانی پدید آمدن سوپر لیگ اروپا و حضور آن‌ها در این مسابقات، تحت تاثیر قرار گرفت.

این خبر، بسیاری از فوتبالدوستان و حتی مربیان و سیاستمداران را به سخن گفتن وا داشت و واکنش‌های زیادی را در شبکه‌های اجتماعی پدید آورد. اتفاقی که شاید به وقوع پیوستن آن، به معنای واقعی کلمه، باعث از بین رفتن فوتبال شود.

 تیم فوتبال لیدز که در ورزشگاه خانگی خود، «الند رود»، میزبان این مسابقه بود، پیش از شروع مسابقه و در زمان گرم کردن، با لباس‌های یک‌شکل که روی آن عبارت «فوتبال برای تماشاگران است» نقش بسته بود، وارد زمین شد و به این شکل، مخالفت خود را با این لیگ تازه تاسیس نشان داد.با وجود تمامی این اتفاقات، لیورپول در این مسابقه برای تصاحب رتبه چهارم جدول به پیروزی و سه امتیاز آن احتیاج داشت و در مقابل تیمی قرار گرفته بود که این روزها با مربی آرژانتینی خود، بیلسا، نتایج خوبی را کسب کرده است و هفته گذشته نیز تیم فوتبال سیتی را شکست داده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در نیمه نخست، بازی پایاپای بود و هر دو تیم سعی داشتند روی دروازه یکدیگر موقعیت ایجاد کنند اما هرچه از زمان بازی سپری می‌شد، این تیم میهمان بود که بازی خود را به لیدز تحمیل می‌کرد و در نهایت، مانه موفق شد در دقیقه ۳۱ برای لیورپول گل بزند.با آغاز نیمه دوم، صلاح و فیرمینو از تیم لیورپول بازهم موقعیت‌های متعددی را روی دروازه لیدز به وجود آوردند اما با بی‌دقتی مهاجمان، این فرصت‌ها به گل تبدیل نشد تا این که در دقیقه ۸۷، آن‌ها به بدترین شکل مجازات شدند و گل تساوی را در لحظات پایانی بازی دریافت کردند.تلاش‌های لیورپول به ثمر رساندن گل برتری در زمان‌های باقیمانده فایده‌ای نداشت و کلوپ، دو امتیاز حساس را از دست داد و شاید تا آخر فصل برای از دست دادن چنین موقعیتی، حسرت بخورد.

پس از پایان بازی، اکثر بازیکنان چهره‌ای بهت‌زده داشتند و مشخص بود اتفاقات روز و خبرهای منتشر شده از مسابقات سوپر لیگ، بر بازی و روحیه آن‌ها تاثیر منفی گذاشته است. جیمز میلنر، بازیکن باسابقه و کاپیتان فعلی لیورپول، نیز در مورد این مسابقات ابراز ناراحتی کرد و گفت که او نیز با برگزاری چنین رقابت‌هایی مخالف است.

تیم لیورپول که خود از آن دسته باشگاه‌هایی است که قرار است در این رقابت‌ها حضور داشته باشد، پیش از شروع مسابقه و در بیرون از ورزشگاه، با اعتراض هواداران تیم لیدز مواجه شد و آن‌ها با نشان دادن پلاکاردهایی، خشم خود را به آنان نشان دادند.

یورگن کلوپ نیز در این مورد اظهارنظر کرد و گفت: «هنوز هم مخالف ایده برگزاری سوپرلیگ هستم و درک می‌کنم که چرا هواداران عصبانی‌اند اما من و تیم، در گرفتن این تصمیم نقشی نداشتیم. من ۲۰ سال است که در فوتبال حضور دارم و خیلی وقت‌ها مالکان باشگاه‌هایی که در آنجا کار کرده‌ام، بدون پرسیدن نظر من تصمیماتی گرفته‌اند و من با این موضوعات کنار آمده‌ام. دوست ندارم  که در این موارد دخالتی داشته باشم. این موضوعات را درک نمی‌کنم. من یک آدم فوتبالی هستم. من به عنوان سرمربی فوتبال اینجا حضور دارم و تا زمانی که قرارداد دارم و به من اجازه دهند، به کارم ادامه خواهم داد.»

لیورپول با کسب این تساوی، با ۵۳ امتیاز در رده ششم جدول قرار گرفت.

بیشتر از ورزش