محمد صلاح لیورپول را ترک خواهد کرد؟

صلاح در مصاحبه‌ای از علاقه خود به پیوستن به تیم بارسلونا یا رئال مادرید خبر داد

مصاحبه صلاح با یک روزنامه اسپانیایی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر جدایی او را از لیورپول دامن زد- Adam Davy / POOL / AFP

هر چه به سال نو میلادی۲۰۲۱ و موعد نقل و انتقالات میان فصل در ماه ژانویه نزدیک می‌شویم، نام بزرگان دنیای فوتبال نیز بیشتر به گوش می‌رسد. یکی از این بازیکنان محمد صلاح ستاره بی‌چون و چرای مصری تیم فوتبال لیورپول است. بازیکنی که از زمان ورودش توانست هم برای خود و هم لیورپول افتخارات بسیاری کسب کند.

به تازگی مصاحبه‌ای از او با روزنامه آ. اس اسپانیا در محافل ورزشی به چاپ رسید که گمانه‌زنی‌ها مبنی بر جدایی او را از لیورپول دامن زد. او در این مصاحبه آشکارا به این موضوع می‌پردازد که بارسلونا و رئال مادرید باشگاه‌های بسیار بزرگی هستند و از علاقه خود به پیوستن به یکی از این دو تیم خبر داد و عنوان کرد که همه چیز به تصمیم باشگاه بستگی دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گری نویل بازیکن سابق منچستریونایتد و کارشناس فوتبال چنین عنوان می‌کند که دو سال پیش به این موضوع اشاره کرده بود که صلاح به زودی لیورپول را ترک می‌کند، چراکه او دوست دارد احساس بازی در یک کشور دیگر را نیز داشته باشد، آرزوهایی دارد و اگر به حقیقت بپیوندد چیز عجیبی نخواهد بود.

البته گفتنی است که احتمالا باشگاه لیورپول و مربی موفق این تیم، یورگن کلوپ از مدت‌ها قبل، این موضوع را پیش‌بینی کرده بودند. آن‌ها با جذب مینامینو بازیکن ژاپنی و دیه‌گو ژوتا سعی کردند تا با قرار دادن آن‌ها در کنار بزرگانی مثل سادیو مانه و روبرتو فیرمینیو به شکلی خود را برای این موضوع آماده کنند.

اما این که صلاح بازیکن آماده این روزهای لیورپول چرا تصمیم به چنین مصاحبه جنجال‌برانگیزی گرفت کماکان مبهم است. اما به نظر می‌رسد یکی از مشکلات، به مسابقه تیم لیورپول در مقابل میدلند در لیگ قهرمانان اروپا برمی‌گردد، چرا که در آن دیدار علی‌رغم‌ عدم حضور اکثر بزرگان این تیم در آن مسابقه، یورگن کلوپ سرمربی آلمانی تیم ترجیح داد که بازوبند کاپیتانی به مدافع جوان‌تر تیم یعنی الکساندر آرنولد اعطا شود که همین موضوع باعث خشم صلاح شد و جنجال زیادی به پا کرد.

پس از این ماجرا صلاح در صفحات رسمی و مجازی خود عکسی خندان منتشر کرد که مجدداً سؤالاتی را در ذهن فوتبال‌دوستان ایجاد کرد، که به گفته هواداران، او خواست به این شیوه نشان دهد که در لیورپول خوشحال است. بعد از انتشار این عکس هیات مدیره لیورپول نیز فاش کردند که از حضور صلاح در لیورپول خوشحالند و قصد ندارند که ستاره خود را بفروشند.

با تمامی این احوالات به این نکته نیز می‌توان اشاره کرد که تیم بارسلونا در انتظار یک انتخابات مهم در پست ریاست باشگاه قرار دارد که این موضوع می‌تواند به تصمیم‌گیری مسی برای جدایی از بارسلونا مربوط باشد و در سمت دیکر ناکامی تیم رئال مادرید در جذب کیلیان امباپه از پی اس جی هم گمانه‌زنی‌ها را برای حضور صلاح در یکی از این دو تیم بیشتر می‌کند.

بیشتر از ورزش