همکاری مشترک امارات و اسرائیل در حوزه فناوری

شرکت سرمایه‌گذاری مشترک «پرستایت.ای‌آی» در اسرائیل یک مرکز تحقیقات و توسعه تاسیس خواهد کرد

گردشگران امارات در اورشلیم- AHMAD GHARABLI / AFP

شرکت فناوری «گروه ۴۲» (جی۴۲) مستقر در ابوظبی، برای تجاری‌سازی هوش مصنوعی و فناوری‌های کلان‌داده با شرکت دولتی اسرائیلی «سیستم‌های پیشرفته دفاعی رافائل»‌ وارد یک سرمایه‌گذاری مشترک شده است.

این سرمایه‌گذاری مشترک به نام «پرستایت.ای‌آی» در اسرائیل یک مرکز تحقیقات و توسعه خواهد داشت و برای بخش‌هایی چون بانکداری، بهداشت و سلامت و امنیت عمومی، محصولاتی تولید خواهد کرد که قرار است در اسرائیل، امارات متحده عربی و همچنین در سطح بین‌الملل به فروش برسند.

اسرائیل و امارات متحده عربی در ماه اوت گذشته توافق عادی‌سازی روابط امضا کردند و پس از آن اعلام شد که شماری از کسب‌وکارها و تجارت‌ها با هدف همکاری میان دو کشور آغاز به کار خواهند کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

محمد الخاجه، سفیر امارات در اسرائیل گفت که شرکت‌ سرمایه‌گذاری مشترک میان دو طرف، مناسبات اسرائیل و امارات متحده عربی و همچنین فرصت‌ها برای رشد اقتصادی دوجانبه را تقویت می‌کند.

شرکت جی۴۲ یک شرکت هوش‌ مصنوعی و پردازش داده مستقر در ابوظبی است که در سال ۲۰۱۸ تاسیس شد و با مشتریان دولتی و خصوصی کار می‌کند. این شرکت در ماه سپتامبر به عنوان اولین شرکت اماراتی در اسرائیل شعبه بین‌المللی افتتاح کرد.

شیخ طحنون بن زاید آل نهیان، مشاور امنیت ملی امارات، مدیر و سهامدار این شرکت است. «مبادله»، صندوق ثروت ملی ابوظبی، در ماه نوامبر در جی۴۲ سرمایه‌گذاری کرد. هفته گذشته نیز شرکت خصوصی آمریکایی «سیلور لیک» برای گسترش این شرکت سرمایه‌گذاری کرد.

جی۴۲ سال گذشته و هنگامی اهمیت یافت که فاز دوم مراحل آزمایشی تولید واکسن چینی سینوفارم در امارات و کشورهای منطقه را اجرا کرد و شماری خدمات پزشکی را ارائه داد.

شرکت سرمایه‌گذاری مشترک اسرائیل و امارات باید به تایید سازمان‌های تنظیم‌کننده سیاست‌گذاری در هر دو کشور برسد.