استخدام آدم‌ربا برای دزدیدن همسر، تزریق هروئین و لغو دادخواست طلاق

آگهی استخدام جنایتکار برای ربودن همسر به بازداشت پزشک اهل واشنگتن منجر شد

تصویر دکتر رونالد ایلگ - شبکه‌های اجتماعی

یک پزشک در حومه واشنگتن پس از اینکه مشخص شد که به دنبال یافتن کسی بوده که همسرش را برباید، بازداشت شد.

طبق اسناد پرونده شکایتی که توسط اف‌بی‌آی تنظیم شده است، دکتر رونالد کریگ ایلگ آگهی‌هایی در فضای دارک‌وب منتشر کرده است که در آن‌ها اعلام شده که به دنبال استخدام کسی ایت که همسرش را برباید، به او هروئین تزریق کند و او را مجبور کند که دادخواست طلاق را پس بگیرد.

این پزشک اطفال با نام کاربری Scar215 در دارک‌وب نوشته بود: «به دنبال کسی هستم که یک نفر را به مدت ۵ تا ۷ روز برباید. در طول این دوره به صورت روزانه دوز مشخصی هروئین به او تزریق کند. همچنین باید فرد ربوده‌شده را به انجام چند کار وادار کند: ۱- تمام مراحل دادگاه طلاق را متوقف کند ۲- پیش شوهرش برگردد و این مکافاتی که به پا کرده را جبران کند و ۳- با هیچ کسی در مورد این اتفاقات صحبت نکند.»

یک سازمان خبری، این پزشک را شناسایی و متن این پیام‌ها را برای همسرش ارسال کرد. همسر دکتر کریگ ایلگ نیز این موضوع را با اف‌بی‌آی در میان گذاشت. دکتر ایلگ بلافاصله دستگیر شد و اگر اتهامات او ثابت شود دست‌کم به ۲۰ سال زندان محکوم می‌شود.

دکتر ایلگ این اتهامات را رد کرده است.

شکایت کیفری اف‌بی‌آی از این پزشک تنها به متن پیام بالا منحصر نیست. او در پیامی دیگر نوشته است که برای این آدم‌ربایی حاضر است ۴۰ هزار دلار به صورت بیت‌کوین به آدم‌ربا پرداخت کند. دکتر ایلگ در این پیام نوشته که همسرش «با ترک خانه و درخواست طلاق، دو خانواده را نابود کرده است.» او در توصیه‌اش به آدم ربا‌ها برای انجام کارشان در مدتی که همسرش را در اختیار دارند نوشته که باید به او گفته شود: «سلامتی خانواده‌اش از جمله پدرش و بچه‌هایش به اجرای دستورات و شروط او بستگی دارد. متاسف خواهد بود که اگر پسر بزرگش به هروئین معتاد شود. پدرش کتک بخورد یا سر سگش بریده شود.» دکتر ایلگ گفته آدم‌رباها مجازند از این عبارات برای ترساندن همسرش و قانع کردن او استفاده کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این پزشک اهل واشنگتن چند هفته پیش دستگیر شد.

این پزشک علاوه بر انتشار آگهی برای دزدیدن همسرش، یک آگهی دیگر هم منتشر کرده است. در آگهی دیگر خواسته شده که به یک زن دیگر حمله شود:

«باید این زن به صورت قابل‌توجهی مجروح شود. دو دست آو یا باید شکسته شود یا جراحات عمیق بردارد. ضمنا تلاش کردم عکس هدف را بارگزاری کنم ولی پیام خطا می‌آمد.»

دومین زنی که قرار بوده هدف این پزشک قرار بگیرد، کارمند سابق او بوده که پیش‌تر به دلیل مسائل شخصی از او شکایت کرده بود.

بیشتر از جهان