معنای جواهرات بی‌رنگ در مراسم تدفین شاهزاده فیلیپ چه بود؟

یک دلیل نمادین در انتخاب جواهرات ملکه وجود داشت

زیر سایه کرونا، تغییرات زیادی در مراسم تدفین و ادای احترام به شاهزاده فیلیپ داده شد، اما عناصر تغییرناپذیری هستند که طبق روال سابق اجرا شدند.

آداب شرکت در مراسم تدفین و رخت و لباسی که اعضای خانواده سلطنتی باید بپوشند خیلی به نظر و سلیقه خودشان بستگی ندارد. البته به این معنا نیست که اجازه انتخاب ندارند، در واقع از بین محدوده تعیین‌شده برای رنگ، مدل، اندازه و سبک لباس، می‌توانند آن چیزی را که بیشتر به دلشان می‌نشیند انتخاب کنند. مدل مو و آرایش هم همین‌طور است. اغلب اوقات هم اعضای خانواده با احترام به ملکه، روش شخصی او را دنبال می‌کنند.

بخشی از مراسم برگزارشده در کلیسای جرج مقدس، برای ادای احترام به شاهزاده فیلیپ که توجه خیلی‌ها را به خودش جلب کرد، جواهراتی بود که خانم‌های خانواده سلطنتی پوشیدند.

ملکه، همراه لباس عزای خود، یک جفت گوشواره مروارید و الماس به گوش داشت و از یک گردنبند مروارید سه رشته‌ای و سنجاق‌سینه مروارید و الماسی که هدایای ازدواج ملکه ماری بودند، استفاده کرده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یک دلیل نمادین در انتخاب جواهرات ملکه وجود داشت، سنتی که هم کیت، دوشس کمبریج و هم کامیلا، دوشس کورن وال هم با در نظر گرفتن آن از الماس و مروارید استفاده کردند.

پوشیدن جواهرات بی‌رنگ در دوره‌های عزاداری، موردی است که ملکه می‌پسندد. او در مراسم تشییع‌جنازه‌های قبلی، ازجمله مراسم عمویش، دوک وینزور در سال ۱۹۷۲، هم مروارید پوشید.

ملکه در مراسم خاک‌سپاری مادر و خواهرش، شاهزاده مارگارت، در سال ۲۰۰۲ هم همین سنت را تکرار کرد.

سنجاق‌سینه ریچموند را ملکه در عروسی مگان مارکل و پرنس هری هم پوشیده بود، در اصل متعلق به مادربزرگش ملکه ماری بود. این قطعه نمادین به عنوان هدیه عروسی در سال ۱۸۹۳ توسط شهر ریچموند، جایی که خانواده او برای دو دهه در آنجا زندگی می‌کردند، به ملکه ماری اهدا شد.

صندلی کنار ملکه در مراسم تدفین شاهزاده فیلیپ، به علت رعایت قوانین فاصله‌گذاری، خالی ماند.

هیچ‌یک از اعضای ارشد خانواده سلطنتی در مراسم خاک‌سپاری دوک ادینبورگ لباس نظامی نپوشیدند. در عوض، آن‌ها همان‌طور که قبلاً گزارش‌شده بود، روی لباس روز عزاداری خود، مدال نصب‌کرده بودند.

کیت، دوشس کمبریج، یک گردنبند مروارید از مجموعه جواهرات سلطنتی قرض گرفت. این گردنبند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود زیرا دوشس کمبریج قبلاً آن را در شام هفتادمین سالگرد ازدواج ملکه و پرنس فیلیپ در قلعه وینزور در سال ۲۰۱۷ پوشید.

دفعه قبلی که ملکه از این ست جواهرات استفاده کرد، در کلیسای جرج مقدس برای ازدواج شاهزاده هری و مگان بود. جایی که فیلیپ، مردی که دهه‌ها در نقش همسر ملکه به بریتانیا خدمت کرد، هم در کنارش نشسته بود.

بیشتر از مُد و زیبایی