کشته‌شدن سه شبه‌نظامی وابسته به ایران در حمله اسرائیل به حومه دمشق

دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد اسرائیل انبار اسلحه‌ مورد استفاده نیروهای حزب‌الله لبنان را هدف گرفته است

خبرگزاری سنا مدعی شد که پدافند هوایی سوریه اکثر موشک‌های اسرائیل را رهگیری و سرنگون کرده است (تصویر آرشیوی است)- SANA / AFP

دیدبان حقوق بشر سوریه از کشته‌شدن دست‌کم سه شبه‌نظامی وابسته به جمهوری اسلامی ایران در حمله موشکی شبانه اسرائیل به حومه جنوبی دمشق، پایتخت سوریه، خبر داد. 

دیدبان حقوق بشر سوریه، روز پنجشنبه، ۱۹ فروردین ماه، اعلام کرد اسرائیل در نخستین ساعت‌های بامداد آن روز، مواضع ارتش رژیم سوریه و یک انبار اسلحه را با موشک هدف قرار داده است. 

بنابر اعلام این نهاد، انبار اسلحه‌ای که در این حمله نابود شده، احتمالا مورد استفاده شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان، از گروه‌های مورد حمایت ایران، بوده است و سه نفر از شبه‌نظامیان وابسته به ایران نیز در این حمله کشته شده‌اند. کشته‌شدگان همگی غیرسوری بوده‌اند، اما هنوز ملیت آن‌ها اعلام نشده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش‌تر خبرگزاری دولتی سوریه، سانا، با انتشار خبر این حمله‌ها، بدون ارائه هیچ‌گونه جزئیاتی درمورد مواضع هدف حمله، از «برخی خسارت‌های مادی» و «زخمی شدن چهار نفر» در اثر آن خبر داده بود. 

خبرگزاری سانا با استناد به منابع نظامی اعلام کرد درپی حمله اسرائیل از سمت لبنان به برخی مواضع در حوالی دمشق که در حدود ساعت ۱۲:۵۶ بعد از نیمه‌شب انجام شده، پدافند هوایی سوریه با رهگیری حمله، اکثر موشک‌های ارسال‌شده را سرنگون کرده است.

از زمان آغاز جنگ داخلی سوریه در سال ۲۰۱۱ میلادی، اسرائیل به‌طور مرتب به مواضعی در سوریه حمله کرده و اغلب نیروهای جمهوری اسلامی ایران، حزب‌الله لبنان و همچنین نیروهای دولتی را هدف قرار داده است.

اسرائیل به‌ندرت اقدام به  این حمله‌ها را تأیید می‌کند ، اما ارتش این کشور در پایان سال ۲۰۲۰ میلادی به‌صورت کلی و بدون ارائه جزئیات، اعلام کرد که در طول آن سال، به حدود ۵۰ هدف در سوریه حمله کرده است.