محک نادال در مسابقات تنیس مسترز مونت‌کارلو

رافائل نادال مرد شماره سه تنیس جهان و یکی از اسطوره‌های تنیس دنیا است به خاطر تخصص در چنین زمین‌هایی به «پادشاه زمین‌های خاکی» مشهور است

نادال به همراه کارلوس مویا مربی خود در حال آماده سازی برای مسابقات - Clive BRUNSKILL / POOL / AFP

مسابقات تنیس روی زمین‌های خاک رس، بدون شک جذابترین رقابت‌ها در این رشته را رقم می‌زند و با شروع فصل بهار در اکثر نقاط جهان این مسابقات از سر گرفته می‌شود. رقابت‌های تنیس مسترز و هزار امتیازی مونت‌کارلو، از مهمترین مسابقات زمین‌ها است که هرساله در کشور موناکو برگزار می‌شود و تماشاگران زیادی از سرتاسر دنیا، برای تماشای این مسابقات راهی موناکو، این کشور زیبا و پادشاهی، می‌شوند.

رافائل نادال مرد شماره سه تنیس جهان و یکی از اسطوره‌های تنیس دنیا است به خاطر تخصص در چنین زمین‌هایی به «پادشاه زمین‌های خاکی» مشهور است. او در رقابت‌های تنیس مونت‌کارلو ۱۱ عنوان قهرمانی به دست آورده و از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۲ در هشت دوره پیاپی این رقابت‌ها به قهرمانی رسیده است که یک رکورد به شمار می‌رود.

او آخرین بار در سال ۲۰۱۸ با غلبه بر نیشی‌کوری، تنیسور ژاپنی، جام قهرمانی را بالای سر برد. در سال ۲۰۱۹ و در مرحله نیمه‌نهایی، وی مغلوب فابیو فونینی ایتالیایی شد و از رسیدن به دیدار نهایی باز ماند.سال گذشته نیز این رقابت‌ها به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا در سراسر دنیا برگزار نشد و حالا نادال امیدوار است بتواند در این مسابقات درخشش دوباره‌ای داشته باشد و فصل جدید مسابقات روی زمین‌های خاکی را با موفقیت شروع کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نادال پس از شرکت در مسابقات تنیس آزاد استرالیا و حذف زودهنگام از این رقابت‌ها به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه کمر، در هیچ مسابقه دیگری حضور نداشت و به ‌تازگی تمرینات خود در شهر مایورکا و در آکادمی تنیس خود، را از سر گرفته است.

دومینیک، تیم مرد شماره چهار تنیس جهان، نیز از شرکت در این مسابقات انصراف داده است. ابتدا به نظر می‌رسید که تنها دلیل شرکت نکردن وی در این رقابت‌ها، مصدومیت از ناحیه پا باشد اما به گفته مدیر برنامه‌های وی، او ترجیح می‌دهد مدتی در تور مسابقات حضور نداشته باشد تا انگیزه بیشتری برای شرکت در رقابت‌ها را پیدا کند.

نواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان، نیز که خود ساکن این شهر بسیار زیبا است، تمرینات خود را از هفته‌ها پیش در محل برگزاری این مسابقات از سر گرفته و به نظر می‌رسد که برای قهرمانی در این مسابقات، حساب ویژه‌ای باز کرده است.

مسابقات تنیس مسترز مونت‌کارلو می‌تواند میزان آمادگی نادال را برای کسب عنوان قهرمانی در مسابقات آزاد فرانسه نیز نشان دهد. به‌تازگی خبری مبنی بر لغو مسابقات تنیس آزاد فرانسه یا رولند گاروس منتشر شده و خبر رسیده است که دولت فرانسه تصمیم دارد به دلیل همه‌گیری مجدد این ویروس در شهر پاریس، این مسابقات را که هر ساله در ماه می برگزار می‌شود، به تعویق بیندازد و در زمان دیگری برگزار کند.

این رقابت‌ها در سال گذشته نیز که با سیزدهمین قهرمانی نادال همراه بود، با وقفه‌ای حدودا پنج ماهه در سپتامبر برگزار شد و عده‌ای از بازیکنان، به دلیل سرما، به نحوه برگزاری این مسابقات اعتراض داشتند.

بیشتر از تنيس