ترامپ، بایدن را به «خیانت» متهم کرد

با بسته دو تریلیون دلاری‌ جو بایدن، می‌توان حدود ۳۲ هزار کیلومتر جاده را نوسازی کرد

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا Andrew CABALLERO-REYNOLDS / AFP

همزمان با کلید خوردن اجرای طرح توسعه زیرساخت‌های آمریکا در دولت جو بایدن با هدف ایجاد میلیون‌ها شغل، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، به آنچه به گفته او «طرح رادیکال جو بایدن برای اجرای بیشترین افزایش مالیات در تاریخ آمریکا» است، حمله کرد.

آقای ترامپ گفت که افزایش احتمالی مالیات‌ها برای تامین بودجه طرح‌های زیرساختی، «در واقع یک کمک مالی بزرگ و بلاعوض به چین و بسیاری کشورهای دیگر است و هزاران کارخانه، میلیون‌ها شغل و تریلیون‌ها دلار سرمایه را روانه این کشورهای رقیب می‌کند.»

او افزود: «اجرای این طرح به کارگران آمریکایی و تولید در ایالات‌ متحده، ضربه بزرگی وارد می‌کند و به کسانی که کار را برون‌سپاری می‌کنند، خارجی‌ها و شرکت‌های بزرگ چندملیتی، امتیازهای خاص مالیاتی می‌دهد.»

با بسته دو تریلیون دلاری‌ آقای بایدن، می‌توان حدود ۳۲ هزار کیلومتر جاده را نوسازی، ۱۰ پل و شاهراه اقتصادی مهم در سراسر ایالات‌متحده را تعمیر و کل لوله‌های قلعی اصلی و فرعی را از شبکه انتقال آب، حذف کرد.

در این فهرست طرح‌های دیگری هم وجود دارد و دولت بایدن امیدوار است بتواند میلیون‌ها شغل ایجاد کند تا در آینده و در مقابله با بحران آب‌وهوایی، اقتصاد این کشور را پایدارتر کند.  

بخش اعظم بودجه لازم برای این بسته از محل افزایش مالیات‌ شرکت‌ها تامین می‌شود و به همین دلیل است که جمهوری‌خواهان با آن به مخالفت برخاسته‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای ترامپ به این طرح پیشنهادی حمله کرده و گفته است که «طرح مسخره چند تریلیون دلاری» آقای بایدن برای افزایش مالیات‌ها، «راهبرد تسلیم کامل اقتصادی در برابر جهان است.»

آقای ترامپ با شرکت در پادکست «دیدگاه راست» لارا ترامپ، عروس خود، به حامیانش گفت باید امیدوار باشند که دوباره در سال ۲۰۲۴ نامزد انتخابات شود.

خانم ترامپ که احتمالا در سال ۲۰۲۲ نامزد انتخابات سنا در ایالت خود یعنی کارولینای شمالی شود، از رئیس‌جمهور سابق پرسید: «آیا امید می‌رود که دونالد ترامپ در سال ۲۰۲۴ دوباره نامزد ریاست‌جمهوری شود؟» او پاسخ داد: «بله این را می‌توانم بگویم که امیدی هست. ما عاشق کشورمان، این کشور عزیز هستیم. این کشور بر گردن همه ما حق دارد و حالا به کمک ما نیازمند است.»

در بیانیه‌ای که دفتر آقای ترامپ صادر کرده، او با لحنی که انگار دوباره در مقام نامزد ریاست‌جمهوری قرار دارد، به کوبیدن طرح بایدن پرداخته است: «راهبرد بایدن، با نرخ مالیاتی کمر کارگران آمریکایی‌ را خواهد شکست و از بیشترین مالیات‌ها در میان کشورهای توسعه‌یافته است. بر اساس این طرح بایدن، اگر کسی در آمریکا شغل ایجاد کند و کارگران آمریکایی استخدام کند، باید بیشتر مالیات بدهد اما اگر کارخانه‌اش را در میشیگان و اوهایو تعطیل کند، کارگران آمریکایی را اخراج کند و کل خط تولید را به پکن و شانگهای منتقل کند، مالیات کمتری خواهد داد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای ترامپ با توپ پر گفت: «این دقیقا برعکس شعار اولویت قائل شدن برای آمریکا است و کشورمان را در اولویت آخر قرار می‌دهد!»

آقای ترامپ افزود: «این افزایش مالیات، خیانت کلاسیک جهانی‌گرایانه جو بایدن و دوستانش به این کشور است؛ هر که در مذاکرات جهانی شرکت کند و امتیازهای ویژه داشته باشد برنده است، چین برنده است و سیاستمداران و دیوانسالاران دولتی واشینگتن برنده‌‌اند، اما خانواده‌های سختکوش آمریکایی بازنده‌اند.»

کاخ سفید اعلام کرده است هیچ‌یک از کسانی که کمتر از ۴۰۰ هزار دلار در سال درآمد دارند، مشمول این افزایش مالیات نخواهند شد.

جن ساکی، مشاور کاخ سفید در امور مطبوعاتی، روز ۱۵ مارس گفت: «اولویت و تمرکز» آقای بایدن «همواره بر گرفتن مبالغ منصفانه مالیات از مردم و تمرکز اصلی مالیاتی بر شرکت‌هایی بوده است که شاید سهم منصفانه‌ای پرداخت نمی‌کنند. رویکرد کلی‌ او هنوز هم همین است.»

© The Independent