امکان دیدار ترامپ از مرز مکزیک، اما «بعد از اثبات شکست بایدن»

ترامپ سیاست‌های مهاجرتی آقای بایدن را «غیرانسانی» خواند

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا- MANDEL NGAN / AFP

به گفته جیسن میلر، دستیار دونالد ترامپ، او به فکر دیدار از مرز آمریکا و مکزیک است اما می‌خواهد به جو بایدن فرصت کافی بدهد «تا خودش شکست بخورد.»

در مصاحبه‌ای پادکستی، از آقای میلر پرسیده شد که آیا رئیس جمهور سابق قصد بازگشت به مرز برای تأکید بر «فاجعه» هجوم مهاجران را دارد یا نه.

او پس از اولین نشست خبر پرزیدنت جو بایدن به برنامه مایکل بری گفت: «اخیرا در این باره صحبت کردیم. ممکن است به زودی برود.»

اما به گفته او آقای ترامپ منتظر است که «پیش از آن که خودش وارد قضیه شود، [آقای بایدن] خودش شکست بخورد.»

آقای بایدن که گفته قصد دارد «زمانی» از مرز دیدن کند، این هفته کامالا هریس را مامور «جلوگیری از موج مهاجرت» در مرز مکزیک کرد.

آقای میلر گفت که آقای ترامپ برنامه دیدارش از مرز مکزیک را به تعویق انداخته تا آقای بایدن بهانه‌ای برای «در رفتن» از مسئولیت دیدار از مرز نداشته‌ باشد. آقای ترامپ در آخرین روزهای ریاست جمهوری‌اش از مرز دیدن کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت: «به نظر من مرز خیلی باریکی هست بین انتقاد از سیاست‌های یک نفر و بعد، انجام کاری که به نظر خودنمایی بیاید یا به جو بایدن فرصتی بدهد که بگوید "قضیه جدی نیست، نگاه کنید پرزیدنت ترامپ در مرز چه قشقرقی راه انداخته."»

آقای ترامپ روز پنجشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه خبری فاکس سیاست‌های آقای بایدن را «غیرانسانی» خواند.

او گفت: «این بچه‌ها و آدم‌ها، عده خیلی زیادی بچه، همه روی هم تپانده شده‌اند. در کثافت. کثافت است.»

او افزود: «آن‌ها در شرایط خیلی خطرناکی زندگی می‌کنند. هیچ تست کرونایی نیست. برای همین است که نمی‌گذارند مطبوعات بروند آنجا. بگذارید مطبوعات بروند آنجا.»

آقای بایدن در اولین نشست خبری خود گفت که وقتی برنامه‌اش «به اجرا گذاشته شد»، متعهد به شفافیت در ساختمان‌های مرزی است.

او گفت: «به محض این که بتوانم برنامه‌ای را که همین حالا در دست داریم اجرا کنم.»

«همه همکاران ارشد من دارند به آنجا می‌روند. دلیل این که خودم نرفته‌ام این است که نمی‌خواهم موضوع در باره خود من باشد.»

جن ساکی، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید، در پاسخ به این که آیا ممنوعیت حضور دوربین رسانه‌ها در مرز تا زمانی که آقای بایدن از اوضاع راضی باشد با شفافیت سازگاری دارد یا نه، گفت که دولت این هفته اجازه بازدید یک اکیپ خبری را از پناهگاهی در مرز داده است.

خانم ساکی گفت: «چیزی که [آقای بایدن] گفت این بود که در حال حاضر هم و غم او انتقال این بچه‌ها به بیرون از ساختمان‌های مرزی است، و اطمینان از این که این کار به شکلی انجام شود که برای بچه‌ها و دیگران بی‌خطر باشد.»

«معنی‌اش این نیست که تا زمانی که کار تمام نشده به کسی اجازه دسترسی نخواهیم داد، بلکه معنایش، موضوع اصلی مورد توجه [آقای بایدن] است.»

© The Independent

بیشتر از جهان