شرایط در یوونتوس پیچیده است

جدا شدن دیبالا، ستاره آرژانتینی یووه، در تابستان پیش رو نیز با توجه به نیمکت‌نشینی‌های او در این فصل از رقابت‌ها، به واقعیت نزدیک‌تر شده است

موراتا و رونالدو مهاجمان تیم فوتبال یوونتوس - Marco BERTORELLO / AFP

تیم فوتبال یوونتوس پس از حذف از مسابقات لیگ قهرمانان و از دست دادن جایگاه سوم در سری آ ایتالیا و به وجود آمدن فاصله ۱۰ امتیازی با اینتر صدرنشین، شرایط خوبی را سپری نمی‌کند.

در این هفته‌ها خبرهایی مبنی بر جدایی رونالدو یا حتی اخراج پیرلو، سرمربی این تیم به گوش می‌رسد. رونالدو که از شرایط حال حاضر باشگاه بسیار ناراضی است، در بازی‌های ملی نیز نتوانسته خودنمایی کند و در مقابل تیم فوتبال آذربایجان در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ عملکرد ضعیفی از خود نشان داد، و با توجه به پیروزی خفیف یک بر صفر پرتغال مقابل آذربایجان، نتوانست بازی قابل قبولی ارائه دهد و به تعداد گل‌های ملی خود اضافه کند. به نظر میرسد که نداشتن شرایط روحی مناسب، رونالدو را در وضعیت سخت و جدیدی قرار داده است و شاید در انتهای فصل او را مجبور کند تا از یووه جدا شود. تیم یووه نیز برای نگه داشتن این بازیکن ارزشمند دست به کار شده است و تصمیم دارد تا با دادن بازوبند کاپیتانی به وی در فصل بعد، مانع از جدا شدن او شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طبق اخبار منتشر شده، جورجو کیه لینی در انتهای فصل از فوتبال خداحافظی خواهد کرد و بوفون نیز اگر قرار باشد یک فصل دیگر نیز در یووه حضور داشته باشد، بدون شک روی نیمکت ذخیره‌ها قرار خواهد گرفت و این امر می‌تواند فرصت مناسبی باشد تا با کاپیتان کردن رونالدو، او را در یووه ماندگار کنند. البته اکثریت هواداران یووه معتقد هستند که کاپیتانی متعلق به بوفون است، اما سران باشگاه قصد دارند تا با این راهکار ستاره پرتغالی را حفظ کنند. اما به نظر می‌رسد که رونالدو برای ماندن در یووه خواستار جذب بازیکنانی نیز شده است؛ از جمله کریم بنزما (که در این فصل درخشش فوق‌العاده‌ای برای رئال داشته است)، ایسکو، دیگر بازیکن کنونی تیم فوتبال رئال، و کوتینیو، بازیکن برزیلی تیم فوتبال بارسلونا. 

رونالدو معتقد است که حضور یک بازیکن بازی‌ساز در میانه میدان که بتواند پاس گل بدهد و مهاجمی که در کنار او به‌سرانجام رساندنِ چنان پاس‌هایی را به‌خوبی بلد باشد، بسیار مهم است.اما جدا شدن دیبالا، ستاره آرژانتینی یووه، در تابستان پیش رو نیز با توجه به نیمکت‌نشینی‌های او در این فصل از رقابت‌ها، به واقعیت نزدیک‌تر شده است و می‌تواند دردسرهای دیگری نیز برای یووه ایجاد کند. او که در سالیان گذشته از بازیکنان اصلی تیم و ارکان قهرمانی‌های یووه بوده است و نشان داده که مهره ارزشمندی برای یوونتوس است، در محور توجه پیرلو نیست، قراردادش در تابستان به پایان می‌رسد، و باشگاه نیز تا کنون اقدامی برای تمدید قرارداد او انجام نداده است. باشگاه به دیبالا قراردادی به مبلغ ۱۰ میلیون یورو در سال پیشنهاد داده است، اما او آن مبلغ را رد کرده است و خواستار افزایش آن شده است. اما نتایج ضعیف پیرلو نیز جایگاه او را متزلزل کرده است و طبق برخی گفته‌ها، به نظر می‌رسد که شاید آلگری، سرمربی سابق این تیم، دوباره روی نیمکت یووه قرار گیرد. 

بیشتر از ورزش