وداع تلخ یووه و رونالدو با لیگ قهرمانان اروپا

تیم فوتبال یووه در سال گذشته نیز در همین مرحله از مسابقات با سرمربیگری «ساری» از دور رقابت‌ها کنار رفت و او از سمت خود اخراج شد

کریستیانو رونالدو مهاجم تیم فوتبال یوونتوس - Marco BERTORELLO / AFP

مرحله یک‌هشتم نهایی مسابقات لیگ قهرمانان اروپا در هفته اول و دور برگشت برگزار شد و در یکی از حساس‌ترین مسابقات، تیم پورتو از کشور پرتغال موفق شد در یک بازی سخت و طولانی که به وقت‌ اضافه کشیده شد، با ۱۲۰ دقیقه تلاش و در حالی که بازی را سه بر دو به یوونتوس واگذار کرده بود، اما به دلیل گل زده بیشتر در زمین حریف و در مجموع نتیجه ۴-۴، از سد این رقیب قدرتمند بگذرد و به جمع هشت تیم پایانی مسابقات راه یابد.

تیم پورتو که در بازی رفت مقابل یووه، در زمین خود با درخشش مهدی طارمی، مهاجم ایرانی‌اش، موفق شده بود بازی را دو بر یک به نفع خود به پایان برساند، با روحیه‌ای بالا به دیدار برگشت آمده بود. آن‌ها می‌دانستند که در ورزشگاه آلیانس شهر تورین کار بسیار سختی پیش رو دارند.

یووه هم که با بازگشت موراتا به ترکیب اصلی خود، در چند مسابقه اخیر در سری آ ایتالیا، نتایج بسیار خوبی کسب کرده بود امید داشت که زوج او و رونالدو به همراه کیه زا، در این مسابقه بازی رفت را جبران کنند؛ اما کار به گونه دیگری دنبال شد.

در نیمه نخست تیم یووه بازی بسیار ضعیفی از خود به نمایش گذاشت و در همان ابتدای کار و در دقیقه ۱۵ بازی، به دلیل خطای مدافعان یووه روی مهدی طارمی در داخل محوطه جریمه، یک ضربه پنالتی به سود پورتو اعلام شد که اولیویرا موفق شد گل اول پورتو را به ثمر برساند و کار برای یووه بسیار سخت شد. آن‌ها می‌دانستند برای جبران، باید دو گل به پورتو بزنند اما بازی ضعیف در نیمه اول، امکان این کار را به آن‌ها نداد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یووه نیمه دوم را بهتر آغاز کرد و کیه زا در دقیقه ۴۹ موفق شد دروازه پورتو را باز کند اما روند بازی برای یووه و عملکرد ضعیف رونالدو و موراتا، به‌ گونه‌ای بود که نمی‌توانستند از موقعیت‌های به دست آمده نهایت استفاده را ببرند. در دقیقه ۵۴ بازی و به دنبال اخراج مهدی طارمی، تیم فوتبال پورتو ۱۰ نفره شد و این همان فرصت مناسبی بود که یووه نیاز داشت تا بتواند کار را تمام کند.

تیم یووه با توجه به این موضوع حملات گسترده‌ای را انجام داد و کیه زا موفق شد برای بار دوم و در دقیقه ۶۳، دروازه پورتو را باز کند. یووه می‌دانست که با زدن یک گل دیگر در طول ۹۰ دقیقه می‌تواند صعود خود را قطعی کند اما موفق به انجام آن نشد و بازی به وقت‌های اضافه کشید.

در وقت‌های اضافه نیز یووه هرچه تلاش کرد، به در بسته خورد و در دقیقه ۱۱۵ بازی، شب کابوس‌وار یووه رقم خورد و اولیویرا موفق شد روی یک ضربه کاشته و به دنبال اشتباهی که بازیکنان در بستن دیواره دفاعی داشتند، دروازه یووه باز کند و پورتو در آستانه صعود به مرحله بعد قرار گیرد.

یووه که فقط پنج دقیقه تا حذف از مسابقات فاصله داشت بلافاصله به گل سوم که آدرین ربیو یووه به ثمر رساند، دست یافت اما این گل کافی نبود چرا که آن‌ها یک گل دیگر هم نیاز داشتند. در نهایت تلاش آن‌ها فایده نداشت و یووه با وجود برد در این مسابقه، به دلیل گل زده کمتر در زمین حریف، از دور مسابقات کنار رفت و آرزوی قهرمانی رونالدو با یووه در لیگ قهرمانان اروپا بر باد رفت.

پیرلو پس از پایان بازی اظهار داشت: «واقعا ازاین شکست ناراحت هستیم و طول می‌کشد تا بتوانیم این بازی را فراموش کنیم. ما باید می‌دانستیم که تیم پورتو به این شیوه بازی خواهد کرد. ما بازی را خوب شروع نکردیم و توپ‌هایمان نیز گل نشد. حذف شدن در این مرحله بسیار دردناک است اما وقتی در دو بازی رفت‌وبرگشت چهار اشتباه بزرگ در زمین انجام دهید، چنین نتیجه‌ای نیز به دست می‌آید.»

تیم فوتبال یووه در سال گذشته نیز در همین مرحله از مسابقات با سرمربیگری «ساری» از دور رقابت‌ها کنار رفت و او از سمت خود اخراج شد. حال با توجه به ناکامی دوباره در این مسابقات و رقابت‌های سری آ ایتالیا، باید منتظر ماند و دید که آیا پیرلو در یووه باقی خواهد ماند یا سرنوشتی مانند ساری در انتظار وی خواهد بود.

بیشتر از ورزش