ادعای مجری فاکس‌نیوز مبنی بر استفاده بایدن از ماسک برای مخفی کردن زوال عقلی

مک‌انانی با حمله به بایدن پیش از اولین کنفرانس مطبوعاتی رسمی او، ادعا کرد که وی از نظر روحی توان لازم برای اداره کشور را ندارد

کایلی مک‌انانی دبیر مطبوعاتی پیشین کاخ سفید- Tasos Katopodis/Getty Images/AFP

 کایلی مک‌انانی صبح پنجشنبه در فاکس نیوز حضور یافت و با حمله به رئیس‌جمهور بایدن پیش از اولین کنفرانس مطبوعاتی رسمی او، ادعا کرد که وی از نظر روحی توان لازم برای اداره کشور را ندارد.

وی که دبیر مطبوعاتی کاخ سفید در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ بود، به عنوان مهمان برنامه «فاکس و دوستان» به همکاران جدید خود در این شبکه پیوست تا این روایت را پیش بکشد که رئیس‌جمهور از سلامت کافی برخوردار نیست و حضورهای عمومی‌ او بیش از اندازه برنامه‌ریزی‌ شده و از پیش‌ نوشته ‌شده است.

خانم مک‌انانی همچنین با این اتهام جدی راشل کامپوس-دافی مجری دیگر برنامه موافق بود که آقای بایدن ماسک بر صورت می‌زند و از دیدار با جمهوری‌خواهان کنگره سر باز می‌زند تا زوال عقلی خود را مخفی نگاه دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم کامپوس-دافی ادعا کرد: «من به سختی می‌توانم بفهمم او از پشت ماسک چه می‌گوید. من نمی‌دانم آیا این هدفمند است یا نه؛ یا این موضوع که او با طرف جمهوری‌خواه صحبت نکرده است. گاهی اوقات از خود می‌پرسم که علتش چه می‌تواند باشد. شاید نمی‌خواهد وانمود کند که می‌خواهد با آن‌ها کار کند. شاید هم هدف این است که آن‌ها میزان زوال عقلی او را متوجه نشوند. به هر حال، موضوع برای من قابل درک نیست.»

وی اضافه کرد: «به نظر می‌رسد که دسترسی خبرنگاران به او عمدا محدود نگه داشته شده است. آن‌ها می‌دانند که ما این سوالات را داریم. چه دلیل دیگری می‌تواند باشد؟»

دبیر مطبوعاتی پیشین کاخ سفید، ظاهرا به این دلیل مهمان این برنامه بود تا درباره مقدمات لازم برای برگزاری کنفرانس مطبوعاتی ریاست‌جمهوری اطلاعاتی بدهد. وی درباره تجربه خود با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق گفت: او قبل از پاسخ به سوالات مطبوعاتی به راهنمایی بسیار کمی احتیاج داشت و همیشه از حضور در مقابل دوربین‌ها خوشحال بود، حتی هنگام ملاقات با شخصیت‌های مخالف مانند نانسی پلوسی، سخنگوی مجلس نمایندگان.

وی درباره آقای بایدن گفت: «من فکر می‌کنم او آماده است که هر آنچه را از او سوال می‌شود را کاملا نادیده بگیرد و عوض آن، حرف موردنظر خودش را تحویل دهد.»

وی در واکنش به گمانه‌زنی خانم کامپوس-دافی در باره سلامت عقل رئیس‌جمهور نیز گفت: «ریاست‌جمهوری این دوره، خواندن از روی متن از پیش ‌نوشته ‌شده است. یک ریاست‌جمهوری شعاری است.»

وی ادامه داد كه صحبت‌های آقای بایدن كوتاه و وقت وی برای سوالات پس از آن، بسیار محدود است. خانم مک‌انانی همچنین اظهار داشت که رئیس‌جمهور به همین دلیل در کنگره سخنرانی نکرده است.

وی اضافه کرد: «آیا او می‌تواند این کار را انجام دهد؟ من فکر می‌کنم این سوالی است که همه ما می‌پرسیم و امروز آزمایش بزرگی برای رئیس‌جمهور بایدن خواهد بود؛ حداقل در حوزه روابط عمومی.»

خانم مک‌انانی در زمان خدمت خود‌ به عنوان دبیر مطبوعاتی کاخ سفید، مرتبا با خبرنگاران درگیر می‌شد و با وجود تعهد اولیه‌اش مبنی بر این که هرگز پشت تریبون دروغ نگوید، بارها توسط خبرنگاران به دروغ‌گویی متهم شد.

به عنوان پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ امریکا و کسی که در زمان معاونت ریاست‌جمهوری و سناتوری، بارها گاف داده است، اولین دیدار برنامه‌ریزی شده آقای بایدن با مطبوعات بسیار مورد توجه است. 

خانم مک‌انانی و مجریان فاکس نیوز با زیر سوال بردن سطح ذکاوت آقای بایدن و پایین آوردن سطح انتظارات، احتمالا به او کمک می‌کنند تا فراتر از حد انتظار ظاهر شود.

© The Independent