جو بایدن یک خبرنگار را «سگ دروغ‌گو» خواند

این خبرنگار از نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در مورد وضعیت زوال عقل او سئوال کرده بود

کارزار ترامپ ادعا می‌کند بایدن آشکارا دچار علائم زوال عقل شده و تقریباً به مرز کهولت رسیده است-Brendan Smialowski / AFP

جو بایدن بعد از هفته‌ها در اولین نشست مطبوعاتی‌اش لحظه‌ای کاسه صبرش لبریز شد و خطاب به خبرنگاری لفظ توهین‌آمیز خاص خود را به کار برد که قبلاً هم در ماه فوریه خطاب به یک دانشجو از دهانش پریده بود.

آقای بایدن که در دانشکده‌ای در ویلمیگتونِ دلاوِر سخنرانی می‌کرد، هنگام ترک جایگاه، آشکارا از پرسش‌های این خبرنگار برآشفت و در پاسخ به سؤالی در مورد سلامت عقلش با عصبانیت او را «سگ دروغ‌گو» خواند. 

در جریان مراسم آغاز مرحله مقدماتی انتخابات در نیوهمپشایر آقای بایدن مدیسون مور۲۱ ساله را «سگ دروغ‌گوی یابو» خواند، که به گفته گروه کارزار انتخاباتی آقای بایدن تکیه کلام جان وِین بوده، گرچه منشأ اصلی‌اش (در صورت وجود) تا حدودی نامشخص است.

برخورد آقای بایدن با خانم مور آشکارا دوستانه به نظر می‌رسید، اما او پیش‌تر هم خطاب به رأی‌دهندگان طرفدار کارزارش از کلمات تند استفاده کرده است. مثلاً پارسال در آیووا مرد ۸۳ ساله‌ای را «دروغ‌گوی لعنتی» خواند.

سؤالی که این خبرنگار موفق شد با پرسیدن آن کاسه صبر آقای بایدن را لبریز کند راجع به شعار اصلی کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ بود. کارزار ترامپ ادعا می‌کند بایدن آشکارا دچار علائم زوال عقل شده و تقریباً به مرز کهولت رسیده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این خبرنگار پرسید: «برخی گمان می‌برند که شما تا حدودی دچار زوال عقل شده‌اید. من که ۶۵ ساله‌ام مثل سابق کلمات به خاطرم نمی‌آیند و گاهی رشته افکارم از دستم در می‌رود. شما ۱۲ سال هم از من بزرگ‌ترید قربان. تا به حال آزمایش زوال عقل داده‌اید؟»

آقای بایدن لبخندزنان گفت: «آزمایش داده‌ام. همیشه می‌دهم.»

و ادامه داد: «ببینید، کافی است بنشینید و تماشا کنید. بی‌صبرانه منتظرم قدرت عقل و حافظه‌ام را در رقابت با عقل و هوش مردی که رقیب انتخاباتی‌ام است بسنجم. خیلی متشکرم.»

© The Independent

بیشتر از جهان