صعود رئال به جمع هشت تیم پایانی لیگ قهرمانان اروپا

کهکشانی‌ها با این پیروزی توانستند طلسم صعود نکردن دو دوره متوالی در دو سال گذشته را بشکنند

سرخیو راموس کاپیتان تیم فوتبال رئال مادرید - PIERRE-PHILIPPE MARCOU / AFP

دور برگشت لیگ قهرمانان اروپا در مرحله یک‌هشتم نهایی پیگیری شد و تیم فوتبال رئال مادرید، پرافتخارترین تیم در این مسابقات، موفق شد در خانه خود تیم فوتبال آتالانتا را سه بر یک شکست دهد و در مجموع دو بازی، با نتیجه چهار بر یک  پیروز شود و به جمع هشت تیم پایانی این مسابقات راه پیدا کند.

زین‌الدین زیدان، سرمربی تیم فوتبال رئال مادرید، که تیمش در این فصل از رقابت‌های لالیگا نتایج خوبی کسب نکرده و برای قهرمانی در آن مسابقات، شانس اندکی دارد، توان خود را بر رقابت‌های لیگ قهرمانان متمرکز کرده و به دنبال چهارمین قهرمانی به همراه رئال مادرید است.

تیم زیدان در این مسابقه با یک تساوی هم می‌توانست راهی مرحله بعدی مسابقات شود اما می‌دانست که آتالانتا برای جبران بازی رفت به میدان خواهد آمد و آگاه بود که آن‌ها تیم خطرناکی هستند و توان شکست دادن رئال را دارند.

تیم آتالانتا بازی را بهتر آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی هم شانس باز کردن دروازه رئال را داشت اما موفق نشد. فشار تیم میهمان تا دقیقه ۳۴ ادامه داشت ولی برخلاف جریان بازی، این مادریدی‌ها بودند که به گل رسیدند و کریم بنزما موفق شد روی اشتباه دروازه‌بان تیم آتالانتا در دفع توپ، گل بزند. نیمه نخست، با همین تک گل به پایان رسید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در نیمه دوم، میزبان کار را هجومی آغاز کرد و وینیسیوس در این مسابقه نمایش فوق‌العاده‌ای از خود ارائه داد و با حرکاتی ویران‌کننده، خطرات زیادی را روی دروازه تیم میهمان ایجاد کرد اما با بی‌دقتی در زدن ضربات آخر، توپ‌ها به گل تبدیل نشدند. در نهایت او در دقیقه ۶۰ موفق به گرفتن یک ضربه پنالتی شد که کاپیتان راموس آن را به گل تبدیل کرد و پانزدهمین گل خود برای رئال در این رقابت‌ها را به ثمر رساند. او با زدن یک گل دیگر خود را به رکورد روبرتو کارلوس برزیلی می‌رساند و به همراه او مشترکا ‌گلزن‌ترین مدافع لیگ قهرمانان لقب خواهد گرفت.

تیم آتالانتا بعد از این گل، حملات زیادی انجام داد و موریل در دقیقه ۸۳ گل  زد اما این پایان کار نبود و آسنسیو هم بلافاصله گل سوم رئال را به ثمر رساند و این بازی سه بر یک به سود رئال به پایان رسید.

کهکشانی‌ها با این پیروزی توانستند طلسم صعود نکردن دو دوره متوالی در دو سال گذشته را بشکنند و به مرحله یک‌چهارم نهایی این مسابقات راه یابند. آن‌ها از سال ۲۰۱۸ و پس از جدایی رونالدو از رئال، دیگر موفق به صعود تا این مرحله نشده بودند.

یکی از بهترین بازیکنان رئال در این رقابت، لوکا مودریچ بود که نشان داد سن و سال، روی عملکرد او تاثیر ندارد و او در ۳۵ سالگی هم می‌تواند فوتبال خود را در اوج ادامه دهد. او معتقد است که تازه این قدم اول بوده و رئال این شانس را دارد تا در فینال رقابت‌ها حضور داشته باشد. زیدان نیز در انتهای بازی گفت: «ما در مسابقه بسیار خوب کار کردیم و رفته‌رفته به بازی مسلط شدیم. مودریچ در این بازی فوق‌العاده بود؛ انگارنه‌انگار که او ۳۵ سال سن دارد. تیم آتالانتا نیز جز گلی که به ثمر رساند، موقعیت دیگری نداشت و ما استحقاق این پیروزی را داشتیم.»

تیم رئال مادرید با ۱۳ عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها، پرافتخارترین تیم در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا است.

بیشتر از ورزش