گشایش هتل خرس قطبی در چین: هم خشم، هم استقبال

مهمانان می‌توانند بیست و چهار ساعت شبانه روز این جانوران در حال انقراض را تماشا کنند

این هتل بخشی از پارک تفریحی «هاربین پوُلارلَند» در استان شمال شرقی «هیلونگ جیانگ» است - STR / AFP

افتتاح هتلی جدید در چین با به نمایش گذاشتن دو خرس قطبی زنده با انتقادات فراوانی روبه‌رو شده است. 

این هتل که بخشی از پارک تفریحی «هاربین پوُلارلَند» دراستان واقع در شمال شرق کشور «هیلونگ جیانگ» است، خود را نخستین هتل خرس قطبی در جهان خوانده که بیست و یک اتاق مهمان در همه حال و روز و شب می‌توانند این حیوانات در حال انقراض را تماشا کنند. 

حساب کاربری رسمی وی‌چت هاربین پولارلند در پستی که روز ۱۱ مارس به اشتراک گذاشت گفت: «چه در حال خوردن باشید، چه بازی یا خواب، خرس‌های قطبی همراهتان هستند.»   

تصاویر و ویدیوهایی که در رسانه‌های دولتی چین منتشر شده است، خرس‌های قطبی را در محوطه بسته‌ای زیر چراغ‌هایی با نور تند نشان می‌دهد که دورتادورش یخ مصنوعی و یک استخر کوچک هست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یانگ لیوُ، سخنگوی «هاربین پولارلند» به خبرگزاری رویترز گفت که محوطه داخلی هتل تنها بخشی از محل زندگی خرس‌هاست و این دو حیوان می‌توانند در دمای مساعد و کیفیت خوب هوا از این محوطه خارج شوند. 

تمام اتاق‌های این هتل برای دوره آزمایشی آن رزرو شده است. بهای یک شب اقامت، از ۲۰۸ تا ۲۵۲ پوند است.

سازمان‌های حمایت از حیوانات در قبال این الگوی تجارتی که حیوان را از محیط زیست طبیعی‌اش دور می‌کند و در ویترین قرار می‌دهد، به شدت واکنش نشان داده‌اند.  

جیسون بیکر، معاون ارشد گروه حمایت از حیوانات «پی‌ئی‌تی‌ای» می‌گوید: «خرس‌های قطبی متعلق به قطب شمال‌اند، نه باغ وحش یا ویترین آکواریوم‌. خرس‌های قطبی در طبیعت تا هجده ساعت در روز فعال اند، و در پهنه‌ای که ممکن است هزاران کیلومتر وسعت داشته باشد می‌گردند، و از زندگی واقعی لذت می‌برند.»

یک سخنگوی شبکه حمایت از حیوانات در چین به شرط آن که نامش فاش نشود به به خبرگزاری فرانسه گفت: «خلاءهای موجود در قوانین حمایت از حیوانات چین به شرکت‌ها اجازه می‌دهد بی هیچ نگرانی از سلامت حیوانات، از آنها بره‌کشی کنند.» 

گزارش‌های تکمیلی از خبرگزاری‌ها

© The Independent

بیشتر از زندگی