همتی کره جنوبی را به نداشتن «اراده مستقل» از آمریکا متهم کرد

وزیر خارجه آمریکا گفته تا وقتی ایران از تعهدات خود در برجام به طور کامل پیروی نکند، از منافع لغو تحریم‌ها بهره نخواهد برد

ناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی ایران- عکس از اقتصاد آنلاین

رئیس کل بانک مرکزی ایران روز پنجشنبه به اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا، که گفته است تا وقتی که ایران به برجام بازنگردد منابع مالی مسدود شده آن کشور در کره را آزاد نمی‌کنیم، واکنش نشان داد.

عبدالناصر همتی در پستی در صفحه اینستاگرام خود، سئول را متهم کرد «اراده مستقلی» برای حل مشکل ندارد و نوشت، من از کره‌ای‌ها در مورد این که اجازه لازم را از آمریکایی‌ها گرفته‌اند یا خیر پرسیده بودم.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته او، بانک مرکزی ایران برنامه خود را برای تأمین نیازهای ارزی کشور، بدون توجه به منابع مسدود شده خود در کره جنوبی و سایر کشورها تنظیم کرده است.

آقای همتی در ادامه گفته است از اول بهمن ماه تاکنون۳/۳ میلیارد دلار صرفاً در سامانه نیما تأمین ارز شده و این علاوه بر تأمین ارز خود بانک مرکزی و رقم واردات در مقابل صادرات در این مدت بوده است.

آنتونی بلینکن روز چهارشنبه در نشستی در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در پاسخ به پرسشی درباره گزارش‌های اخیر در مورد توافق سئول و تهران در این زمینه گفت، «این گزارش اشتباه است.»

وی گفت تا وقتی ایران از تعهدات خود در برجام به طور کامل پیروی نکند، از منافع لغو تحریم‌ها بهره نخواهد برد.

پیشتر خبرگزاری دولتی کره جنوبی از قول وزارت امور خارجه آن کشور گزارش داده بود که آزادسازی یک میلیارد دلار دارایی ارزی ایران، پس از مشورت با کشورهای ذیربط، از جمله ایالات متحده، انجام خواهد شد.