ادامه اعتراضات در لبنان با بستن معابر در شهرهای مختلف

مردم لبنان مدت‌هاست نسبت به اوضاع اقتصادی کشور و بی‌عملی دولت و سیاستمداران خشمگین هستند

در بیروت گروهی از معترضان شب را تا صبح در برخی نقاط شهر سپری کردند-ANWAR AMRO / AFP

در ادامه ناآرامی‌ها در لبنان، اعتراضات مردمی روز سه‌شنبه نیز ادامه یافت و معترضان به وضعیت بد اقتصادی و گسترش فقر در آن کشور اقدام به مسدود کردن دوباره برخی از خیابان‌ها در پایتخت کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مردم لبنان که مدت‌هاست نسبت به اوضاع اقتصادی کشور و بی‌عملی دولت و سیاستمداران خشمگین هستند، در جریان اعتراضات چند روز گذشته اقدام به بستن برخی معابر شهرها کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در بیروت گروهی از معترضان شب را تا صبح در برخی نقاط شهر سپری کردند و در طرابلس معترضان در روز سه‌شنبه خیابان‌هایی را که پلیس شب گذشته اقدام به بازگشایی آنها کرده بودند، بار دیگر مسدود کردند.

موج جدید اعتراض‌ها در آن کشور از هفته گذشته آغاز شد و امروز برای هفتمین روز پیامی ادامه یافت.

میشل عون رئیس‌جمهوری لبنان بستن معابر توسط معترضان را «خرابکاری» توصیف کرده است، با این حال از مسئولان خواسته است از دست‌کاری های عمدی در قیمت مواد خوراکی و افزایش آنها پیشگیری کنند.

این کشور کوچک حاشیه دریای مدیترانه، چند سال است با بحران اقتصادی دست به گریبان است که باعث بالا رفتن نرخ بیکاری، کاهش ارزش پول ملی در برابر دلار در بازار سیاه و افزایش شدید قیمت‌ها شده است.

این وضعیت به بحران سیاسی نیز در لبنان دامن زده است و احزاب سیاسی و دولت، که پس از انفجار مهیب بندر بیروت در ماه اوت گذشته رسما استعفا داده است، هنوز برای تشکیل دولت جدید به توافق نرسیده‌اند.

سعد الحریری نخست‌وزیر سابق لبنان که سال گذشته از سمت خود کناره‌گیری کرده بود، بار دیگر از سوی رئیس‌جمهوری مأمور تشکیل کابینه جدید شده است، اما هنوز موفق به انجام این کار نشده است.