بازیکنان سابق لیورپول: جرارد باید برگردد

شاید یورگن کلوپ سرمربی تیم ملی آلمان شود

استیون جرارد سرمربی تیم فوتبال گلاسکو رنجرز - STEFAN WERMUTH / AFP

تیم فوتبال لیورپول، مدافع عنوان قهرمانی مسابقات لیگ برتر انگلستان، نتوانسته است اقتداری را که در یکی دو سال گذشته داشت، در این فصل از رقابت‌ها به نمایش بگذارد. 

مصدومیت‌های زیاد بازیکنان این تیم در این فصل از رقابت‌ها، یورگن کلوپ، سرمربی تیم، را بر آن داشته است که حتی برخی اوقات مجبور شود بازیکنان تیم‌های پایه لیورپول زا برای مسابقات به‌کار گیرد. اما گلن جانسون، بازیکن و مدافع سابق سال‌های نه چندان دور تیم لیورپول، در اظهار نظری مدعی شده است که زمان بازگشت جرارد به آنفیلد فرا رسیده است و فقط او می‌تواند این تیم را از شرایطی که گرفتار آن است، نجات دهد. 

لیورپول در سه مسابقه اخیر خود در لیگ جزیره شکست خورده است و تا حد زیادی از جمع مدعیان کسب قهرمانی خارج شده است. 

گلن جانسون در ادامه می‌افزاید: «من هرگز شک نداشتم که جرارد روزی یک مربی درجه یک خواهد شد و با کار فوق‌العاده او در تیم رنجرز، همگان خیلی زود این نکته را دریافتند. او موفق شده است روند قهرمانی‌های سلتیک را قطع کند و به احتمال فراوان، امسال با تیم فوتبال گلاسکو رنجرز به قهرمانی مسابقات فوتبال لیگ اسکاتلند خواهد رسید.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جرارد از حدود سه سال پیش در آن تیم حضور داشته است و عملکرد خوب او موجب شد تا سران باشگاه قرارداد او را تا سال ۲۰۲۴ تمدید کنند. تیم رنجرز در مسابقات جام باشگاه‌های اروپا نیز موفق شد از سد آنتورب بلژیک عبور کند و خود را در جمع ۱۶ تیم پایانی آن مسابقات قرار دهد. در حال حاضر، تیم رنجرز توانسته است با کسب ۸۲ امتیاز و با اختلاف زیاد نسبت به تیم دوم، یعنی تیم سلتیک، در صدر جدول مسابقات لیگ برتر اسکاتلند قرار گیرد. اما بعد از این شکست‌های اخیر لیورپول، سخنانی مبنی بر جدا شدن کلوپ در آخر فصل از لیورپول به گوش می‌رسد. او توانست بعد از ۳۰ سال لیورپولی‌ها را به قهرمانی در لیگ جزیره برساند و حال گفته می‌شود که جایگزین یوآخیم لوو، سرمربی کنونی تیم ملی آلمان خواهد شد. 

از نظر فدراسیون فوتبال آلمان، او تنها کسی است که می‌تواند آن مسئولیت را به عهده بگیرد. البته همه چیز به مسابقات جام ملت‌های اروپا بستگی دارد که در تابستان سال جاری برگزار خواهد شد و لوو نیز تا پایان مسابقات جام جهانی در کشور قطر، با تیم فوتبال آلمان قرارداد دارد. به گفته کسانی درباشگاه لیورپول، یورگن کلوپ از حضور در لیورپول بسیار خوشحال است، اما حضور در تیم ملی آلمان نیز برای او بسیار مهم است و این امر می‌تواند او را به رفتن وسوسه کند. 

با توجه به این موارد، سران باشگاه با دقت عملکرد جرارد را زیر نظر دارند تا در صورت لزوم، هدایت تیم را به او واگذار کنند. مطمئناً جرارد از حمایت بزرگانی مانند سر کنی داگلیش، از اسطوره‌های این باشگاه، برخوردار است و رسیدن او به آن جایگاه در آینده نزدیک دور از دسترس به نظر نمی‌رسد. 

تیم فوتبال لیورپول در این فصل از رقابت‌ها تا اینجای کار ۴۰ امتیاز کسب کرده است و در رده ششم جدول قرار دارد. 

بیشتر از ورزش