گل استثنایی ژیرو و پیروزی ارزشمند برای چلسی

در این مسابقه، تیم فوتبال اتلتیکومادرید نتوانست نمایش خوبی از خود ارائه کند

 خوشحالی اولیویه ژیرو مهاجم تیم فوتبال چلسی پس از به ثمر رسیدن گل - Daniel MIHAILESCU / AFP

تیم فوتبال چلسی، در چارچوب رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در مرحله یک‌هشتم نهایی، به مصاف اتلتیکومادرید، صدرنشین مسابقات لالیگا در اسپانیا، رفت. این بازی در حالی برگزار می‌شد که تیم اسپانیایی میزبان این مسابقه بود اما به دلیل شرایط فعلی همه‌گیری کرونا در انگلستان، دولت اسپانیا اجازه ورود تیم انگلیسی به این کشور را صادر نکرد و دو تیم مجبور شدند در شهر بخارست رومانی بازی کنند. در این رقابت، تیم فوتبال چلسی موفق شد روی حرکت فوق‌العاده و ضربه نمایشی مهاجم فرانسوی خود اولیویه ژیرو، بازی را یک بر صفر به سود خود به پایان برساند.

این بازی برای توخل، سرمربی آلمانی تیم فوتبال چلسی، بسیار مهم بود چرا که نخستین مسابقه از سری رقابت‌های اروپایی بود که او به‌عنوان سرمربی روی نیمکت آبی‌ها قرار می‌گرفت و می‌دانست که بازی مقابل تیم دیه گوسیمئونه، بسیار دشواراست و می‌تواند محک خوبی برای نشان دادن عملکرد او در مدت کم حضورش در چلسی به شمار آید.

در این مسابقه، تیم فوتبال اتلتیکومادرید نتوانست نمایش خوبی از خود ارائه کند؛ چیزی که در بیشتر وقت‌ها از این تیم مشخص به نظر می‌رسد: بازی‌های نه‌چندان زیبا اما همراه با نتیجه. در این بازی نیز تیم میزبان با دفاع چند لایه خود، به بازیکنان چلسی اجازه خلق موقعیت‌های زیاد را نداد و شاید بتوان گفت آن‌ها در دقیقه ۶۸ بازی، از تنها موقعیتی که خود بازیکنان اتلتیکو پایه‌گذار آن بودند، استفاده کردند و روی حرکت نمایشی و قیچی برگردان ژیرو موفق شدند دروازه اوبلاک را باز کنند. داور در ابتدا گل را به دلیل آفساید مردود اعلام کرد اما پس از بازبینی مجدد، مشخص شد که گل به ثمر رسیده، صحیح بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ژیرو که این روزها آماده به نظر می‌رسد، توانسته اعتماد توخل را به خود جذب کند و در چند بازی اخیر چلسی نیز از ابتدا در ترکیب اصلی تیم قرار گرفته است. او به زدن این‌ سبک گل‌ها هم علاقه زیادی دارد؛ او زیباترین گل از این مجموعه را هم در سال ۲۰۱۷ در بازی مقابل کریستال پالاس به ثمر رساند که همان سال از سوی فیفا زیباترین گل سال لقب گرفت و برای او جایزه پوشکاش را به ارمغان آورد.

این رقابت در کل، بسیار متعادل پیش رفت و دو تیم نتوانستند بازی جذابی به نمایش بگذارند. ژیرو در پایان بازی اظهار داشت که آن‌ها از ابتدا می‌دانستند که چه کار سختی را پیش رو دارند و برای این برد خفیف نیز، قبل از بازی برنامه خاصی تدارک دیده بودند.

این نتیجه می‌تواند در بازی برگشت در استمفورد بریج، حکم صعود آن‌ها به مرحله بعد را امضا کند اما سیمئونه، سرمربی تیم فوتبال اتلتیکومادرید، پس از پایان بازی اظهار داشت: «این بازی برای هر دو تیم بسیار سخت بود، گمان نمی‌کنم که موقعیت زیادی به حریف داده باشیم. ما در خط دفاع بسیار خوب عمل کردیم. شما وقتی بازیکنی مثل ژیرو را در اختیار دارید، ممکن است از هر موقعیت کوچک برای زدن گل استفاده کند. ما فعلا در لیگ اسپانیا بازی‌ها مهمی پیش رو داریم و تا بازی برگشت هم حدود سه هفته فرصت هست تا سخت کار کنیم؛ چرا که می‌دانم بازی برگشت بسیار سخت خواهد بود اما من به شاگردانم اعتماد کامل دارم.»

توماس توخل هم که این روزها با چلسی فقط برد را تجربه می‌کند، از عملکرد بازیکنانش تقدیر کرد و گفت: «بازی سختی بود و همه می‌دانند وقتی جلوی اتلتیکو بازی می‌کنید، ایجاد موقعیت برای زدن گل بسیار دشوار است. امیدوارم در بازی برگشت نیز بتوانیم با یک کار تیمی خوب، نتیجه را به نفع خودمان به پایان برسانیم؛ اگرچه که دو بازیکن اصلی خود، میسون مونت و جورجینیو را به دلیل محرومیت در اختیار نداریم.»

دیدار برگشت دو تیم قرار است بیست‌وهفتم اسفندماه در لندن برگزار شود.

بیشتر از ورزش