آگوئرو در آستانه ترک منچسترسیتی

قرارداد فعلی او با تیم سیتی در تابستان سال جاری به اتمام می‌رسد و طبق صحبت‌های شنیده شده او هنوز تصمیم خود را برای ماندن در جمع سیتیزن‌ها نگرفته است

سرخیو آگوئرو مهاجم آرژانتینی تیم فوتبال منچسترسیتی - Michael Regan / POOL / AFP

سرخیو آگوئرو مهاجم آرژانتینی تمام‌نشدنی و تراز اول تیم فوتبال منچسترسیتی، در این فصل از رقابت‌ها حال و روز چندان خوبی ندارد. او در این فصل از مسابقات، بازی‌های بسیاری را به دلیل آسیب‌دیدگی از دست داد و فقط موفق شد در ۹ بازی برای سیتیزن‌ها به میدان برود که حاصل آن فقط دو گل زده بوده است.

او پس از پایان دوران مصدومیتش، به ویروس کرونا مبتلا شد و پپ گواردیولا فعلا نمی‌تواند از مهاجمش استفاده کند. اما آگوئرو در ماه ژوئن ۳۳ساله خواهد شد و قرارداد فعلی او با تیم سیتی در تابستان سال جاری به اتمام می‌رسد و طبق صحبت‌های شنیده شده او هنوز تصمیم خود را برای ماندن در جمع سیتیزن‌ها نگرفته است. البته سران سیتی هم به نظر نمی‌آید که تمایل چندانی برای نگه داشتن او داشته باشند.

آگوئرو که در مدت حضور چندساله خود در سیتی ۳۷۹ بازی برای این تیم انجام داده است و موفق شد تا با زدن ۲۵۶ گل برای این تیم به عنوان بهترین گلزن تاریخ تیم منچسترسیتی خود را معرفی کند. او یکی از مهره‌های کلیدی سیتی در قهرمانی‌ها در لیگ برتر در چهار دوره و جام حذفی انگلستان بوده است. به نظر می‌رسد که گواردیلا نیز مایل به حفظ این مهاجم آرژانتینی و ارزشمند است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آگوئرو در خصوص ماندن در سیتی اظهار داشت: «واقعاً نمی‌دانم که باید چه کاری انجام دهم.» او همچنین در خصوص پیوستن مسی به تیم سیتی و هم‌بازی شدن با او چنین گفت: «چه کسی را می‌شناسید که دوست نداشته باشد در کنار مسی بازی کند اما شرایط من در این جا نامعلوم است.» مسی و آگوئرو هردو در تابستان قراردادشان با بارسلونا و سیتی به اتمام خواهد رسید و خبرهای منتشرشده حاکی از آن است که آگوئرو خود یکی از کاندیدهای پیوستن به بارسلونا است، خود او نیز برای پیوستن به این تیم ابراز تمایل نشان داده است.

تیم فوتبال بارسلونا در این فصل از رقابت‌ها در خط حمله بسیار ضعیف عمل کرده است و برای جبران آن به یک مهاجم درجه یک نیاز دارد و تصمیم دارد پس از سال‌ها او را دوباره یه اسپانیا بیاورد. آگوئرو پیش از پیوستن به سیتی در تیم اتلتیکو مادرید حضور داشت و پس از عملکرد درخشان خود در لالیگای اسپانیا راهی لیگ برتر انگلستان شد.

پس از انتشار خبر جدایی سرخیو آگوئرو، تیم‌های دیگری نیز دست به کار شده‌اند، به نظر می‌رسد باشگاه پاریس‌سن‌ژرمن و یوونتوس نیز از دیگر مشتریان این مهاجم آرژانتینی‌اند. اما آگوئرو پیش‌تر از این نیز تمایل خود را به بازگشت به اصل فوتبال خود نشان داده بود، بازگشت به کشورش و بازی در سال‌های پایانی فوتبالش در تیم ایندیپندنته آرژانتین.

با توجه به این موارد هنوز معلوم نیست که آیا او در تابستان سیتی را ترک خواهد کرد یا از دنیای فوتبال خداحافظی می‌کند.

بیشتر از ورزش